Inlägg från: Anonym (Jz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jz)

Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Anonym (Majsan) skrev 2023-09-16 23:43:42 följande:
    Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Under hela mitt äktenskap har min man genom sitt arbete rest runt om i välden. 

Jag har aldrig haft anledning eller ens funderat på om han är trogen eller ej. När han kommer hem så är lyckan fullkomlig i familjen och jag och barnen längtar alltid tills han kommer hem. 
    Jag är inte naiv och rätt realistisk så jag inser ju att han mycket väl kan vara otrogen på sina resor men det är ingenting jag funderar över eller är rädd för. 

Givetvis vill jag inte att han ska berätta för mig om sina eventuella eskapader, det skulle inte görs något för mig. Så jag hoppa att han inte får för sig att lätta sitt hjärta.
    Den här ovillkorliga ärligheten jag läser om här förvånar mig, Om alla är lyckliga varför dra upp misstankar om otrohet?  Man förstör ju relationen.

Din man är i så fall egentligen inte otrogen eftersom du godkänner det.
  • Anonym (Jz)
    Anonym (Majsan) skrev 2023-10-02 20:07:06 följande:
    Jag förstår inte vad du får det ifrån att jag godkänner otrohet?  Jag godkänner överhuvudtaget ingenting han gör. Min man godkänner ingenting jag gör, Vi tar båda ansvar för hur vi uppför oss mot varandra.

Att påstå att det inte är otrohet och man lyckas hantera detta och fortsätta tillsammans är väldigt naivt och vittnar om väldigt liten förståelse för hur relationer fungerar
    Dett är skilllnad på att lita på sin partner och inte vilja veta. Ditt sätt at hantera det är att inte vilja veta, du värderar harmoni högre än sanningen. Han kan inte dölja någonting från dig som du ändå inte vill veta. Om han inte döljer någonting, då är det inte otrohet. Det finns liksom inga lögner. Du är egentligen OK med hans eventuella eskapader.
Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen