Anonym (T) skrev 2023-09-25 03:58:25 följande:
Jag tror inte du förstår hur skönt det kändes att läsa detta. Tack för du la ner din tid till att skriva detta, uppskattar det riktigt mycket. Jag testade som sagt 2 gånger och båda gångerna så fick jag samma känsla. Men sista gången, alltså andra gången så blev det som jag beskrev i inlägget. Jag kände att det kom hela tiden ?är jag hög igen? känslan? Och paniken börja uppstå i kroppen. Detta var ca 3-4 år sen. Efter det gjorde jag precis som du skrev, ? leva mer tänka mindre ? jag slutade röka cigg, jag slutade med allt osv. Och det blev bättre, glömde bort det helt. Men nu så många år efter så känner jag att det har kommit in i mitt liv igen. Jag fortsätter röka cigg, men det är inget mer med det. Ingen alkohol har jag druckit, aldrig. varför kommer det upp såhär många år efter? senast idag, är ute käkar med vänner och jag får panik men försöker gömma det. Jag känner att jag har blivit helt mentalt sjuk att jag sldrig blir frisk igen. Det går ständigt runt i mitt huve jag vill inte ens gå ut längre. Eftersom det har kommit upp igen såhär lång tid efter så känne jag att jag kanske har blivit mentalt sjuk på riktigt. Varför kommer det upp nu, kommer man ens komma ut ifrån det för alltid?
Ja panikattack låter det som. Nån skrev psykos ovan, men jag trodde aldrig på det. Håller med om att det var bra svar.
En annan grej:
panikattacker kan man ta sig igenom med andningsövningar och det finns dessutom professionell hjälp att få.
Andas in, håll andan 4 sek, andas ut osv