Min man förstör allt med sin kommunikationsbrist
Har varit i en sån relation med en kvinna som verkar trott på tankeläsning och kan säga att det ALDRIG kommer förändras, jag spenderade dumt nog åratal med att försök förklara för personen hur man kommunicerar, hon höll med och två sekunder senare gjorde hon likadant.
Enkla saker krävde 14 följdfrågor för att få klarhet i, tex, kan du skicka ner min den dära gjejen...ok, vad betyder grej?.. min laddare... ok var ligger den? Däruppe.. ok, det finns många rum däruppe, kan du vara mer specifik? I sovrumet, ok... ser ingen laddare här... i lådan... ok, vilken låda?... den till höger..osv, osv... och så var det med varenda jävla grej.
När jag skulle hjälpa henne med en fråga så förklarade hon typ halva frågan, och så var cirkusen igång, ok, kan du läsa upp HELA frågan?
Konstanta missförstånd i allt för att hon ständigt missade att lägga fram hela bilden och alla skulle bara fatta på nåt magiskt sätt.
Tro mig det går inte att förändra sånt beteende, dessa människor är nog födda så, du får helt enkelt välja att acceptera det eller lämna. Jag valde att lämna, det vart alldeles för jobbigt.