Inlägg från: Anonym (Liten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liten)

Min man förstör allt med sin kommunikationsbrist

Mitt ex var liknande. Oftast var det inte kommunikationen som fallerade utan bristen på helhetssyn och konsekvenstänk. 

Det blev aldrig bättre. Snarare sämre då det påverkade hans psykiska mående som i sin tur gjorde att ångesten över misslyckanden växte.
    Tror det är rätt vanliga egenskaper hos personer med diagnoser, de är fantastiska på många områden, men i områden/uppgifter där de inte trivs eller är bekväma så har de svårt att uppbringa det som krävs.

• Anonym (Liten)
    Anonym (jag) skrev 2023-09-28 10:13:18 följande:
    Nja, men om vissa personer i en diskussion som inte handlar om kön nu börjar rapa ur sig grova sexistiska generaliseringar så är det ju inte mer än rätt att de då ifrågasätts för det är ju i så fall lika OT som att ifrågasätta dem.

Och då blir det ju lite lustigt varför du väljer att lägga all fokus på de som ifrågasätter sexism och generaliseringar men ingen fokus alls på de som uttrycker sig sexistiskt och generaliserande om män? Man skulle ju nästan kunna tro att du tycker sån är ok, eller?
    Men var i tråden och ts ser du någon som säger att det är ett manligt problem?
Svar på tråden Min man förstör allt med sin kommunikationsbrist