• Anonym (Prio)

Regelbundna utlösningar för prostatans skull?

Jag läste någonstans att man som man behöver ha regelbundna orgasmer för att minimera risken för prostatacancer. 

Är det någon här som vet ungefär hur ofta man måste få orgasm för att minska risken?

Jag har absolut ingen sexlust men tvingar mig att onanera ungefär en gång i veckan för att hålla igång systemet. Räcker det eller måste jag pressa mig till fler gånger?

Någon som vet?

• Svar på tråden Regelbundna utlösningar för prostatans skull?
  • FtS70

Jag citerar den stora Harvard-studien ur minnet: de som under sin livstid ejakulerat 4-7 gånger i månaden har 30% större risk att få cancer i prostatan än de som ejakulerat 21 ggr i månaden. Att tvinga sig till att onanera enbart p g a dessa fynd tycks mig mycket tveksamt. 

• KimLinnefeldt

Enligt senaste numret av Region Stockholms tidning "1177" så ökar risken för prostatit om man har uttömning för sällan. Alltså förstoring av prostatan, som inte beror på cancer. 

De flesta män får prostataförstoring i högre ålder. Det märks genom att de vaknar kissnödiga på natten, måste kissa ofta och/eller har ibland svårt att klämma ut de sista dropparna.

Av artikeln framgår inte om risken för cancer minskar. 

• Anonym (21ggr/månad)

21 eller fler ggr/månad. Men ärligt talat hur många gifta ligger så mycket? Blir om man har tur hälften av det.. Skall man då runka 10ggr i månaden? (Runkar man så mycket blir frun dessutom garanterat sur och stryper sexet. Bara kolla alla trådar här som är mot att män runkar).

Så enbart en singelman som runkar de mesta dagar kan komma upp i det.

Svar på tråden Regelbundna utlösningar för prostatans skull?