• Anonym (WCH)

Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?

Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-21 22:33:12 följande:

Så tacksam att få ta del av allas upplevelser!!

Lite intressant att nästan alla handlar om kollegor utan att jag sagt att det skulle ha varit fallet för mig. 

Väldigt intressant. Med tanke på att många kvinnor säger att de är på jobbet för att jobba, inget annat. I alla fall när män pratar om kvinnor på jobbet de är attraherade av.
  • Anonym (WCH)

Vad beror det på att kvinnor säger att man inte träffar nån på jobbet, när män pratar om nån kvinna på jobbet han är intresserad av?
    För i den här tråden (och andra trådar) så kan man läsa att kvinor blev intresserade av män på jobbet.
    Är det bara för att det är män som säger att han är attraherad av en kollega?

• Anonym (WCH)
    Anonym (Gift men förälskad i kollega) skrev 2023-09-22 08:40:39 följande:

Jag befinner mig i den sitsen att jag sedan i våras är förälskad i min kollega men gift och har barn.
    min kollega vet nog inte även om han anar? vi har en väldigt bra jobb// vänskapsrelation och han känns som en jag skulle kunna tänka mig att  dela resten av livet med. Konstigt nog älskar jag min man långt därinne och vi är ett bra team och hjälper varandra, men vi känns mer som goda vänner än ett par.

Hade ni ?bekänt? känslorna för kollegan eller låtit det bero?
    Det känns ibland lite flirtigt mellan oss och i luften?

Nej, män vet ofta inte, män är inte tankeläsare. Män inbillar sig ofta intresse och tror att det finns nåt där, han tycker det känns flirtigt, tror ni har kemi. Män är sämre än kvinnor på att läsa signaler. Det är därför som kvinnor inte vill att män ska visa intresse på jobbet, det känns obehagligt, obekvämt. Kvinnor är där för att jobba, inget annat.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-22 12:20:21 följande:
    Nja. vet inte om det är så stor skillnad på förmågan att "läsa signaler". Skillnaden ligger nog snarare i att eftersom det oftast är män som förväntas ta initiera kontakten så är det ju oxå män som blir tvungna att försöka gissa om hon är intresserad eller ej och då finns ju alltid risk att man gissar fel.

Om det vore så att det var kvinnor som förväntades vara de som initierade kontakten och försöka gissa vad killen tänker/känner så tror jag nog att felmarginalen skulle vara precis lika bra/dålig.

Det är ju lätt att hävda att andra är kassa på att läsa tanka när det inte är man själv som behöver göra det och det är andra som förväntas läsa dina tanka. När man själv ska göra det så är det en helt annan femma Flört
    Jag vet inte heller, men läst artiklar om att det är konstaterat att män är sämre på det. Sett samma på såna här forum och hört kvinnor irl.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (WCH) skrev 2023-09-22 12:23:31 följande:
    Jag vet inte heller, men läst artiklar om att det är konstaterat att män är sämre på det. Sett samma på såna här forum och hört kvinnor irl.
    Det är vanligt att män inbillar sig att en kvinna är intresserad bara för att hon är glad, social och trevlig. Många kvinnor har intygat det här och att det är jobbigt med män som tror en massa saker.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-22 13:16:46 följande:
    Skulle vara intressant att veta hur det testet gjordes och hur man kom fram till den slutsatsen.

Personligen tror jag det kan ligga något i det, män är oftast rakare i sin kommunikation och behöver då inte försöka läsa varandras tankar och hitta dolda budskap, kvinnor verkar kommunicera på flera "band" samtidigt och det som sägs är inte alltid det som menas...och då tränar man kanske upp förmågan att läsa dolda budskap bättre? nu spånar jag bara hejvilt Flört

Men vad gäller att försöka gissa om andra är intresserade eller ej tror jag faktiskt båda könen är lika kassa på det men det blir mer påtaglig hos män eftersom det oftast är dem som är de som initierar kontakten.
    Ja, finns flera såna artiklar. Och det motvända, kvinnor som säger att män inte fattar när kvinnorna ÄR intresserade. Konstaterades där också, att män är sämre på att läsa signaler. Flirt-analfabeter tror jag de kallades.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-22 13:16:46 följande:
    Men vad gäller att försöka gissa om andra är intresserade eller ej tror jag faktiskt båda könen är lika kassa på det men det blir mer påtaglig hos män eftersom det oftast är dem som är de som initierar kontakten.
    Ja, många kvinnor nekar till det här, men jag tror inte de vill att det förändras. Bättre att män tar riskerna att göra bort sig.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-22 13:19:15 följande:
    Frågan är bara hur många ggr kvinnor skulle pricka rätt om det var dem som raggade på män? 
    Ja, det vore intressant att veta hur bra de själva är på sånt här.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (been there) skrev 2023-09-23 08:32:17 följande:

Jag tror att det som kvinna är vanligt att bli förälskad i kollegor när man är hyfsat ung och fortfarande har en massa hormoner. Ibland umgås man närmare med kollegan än med mannen hemma och på jobbet visar alla den bästa versionen av sig själv. 

Jag trodde att en yngre tjej på jobbet var intresserad. Vi jobbade nära varann. Hon hade ingen man hemma, hon var singel. På senaste jobbet så tror jag att en del unga tjejer kollade in mig.
    De flesta här säger att det är sånt som män inbillar sig.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (been there) skrev 2023-09-23 09:32:11 följande:
    Det låter väldigt kategoriskt. Omöjligt att veta hur det var i just ditt fall men är man heterosexuell kan man självklart få känslor för folk av motsatt kön. Därmed är det inte garanterat. Det är inte ofta jag har blivit förälskad på riktigt, bara en handfull gånger.
    Ja, många "vet" hur det är. Jag tror att det finns yngre tjejer som blir attraherade av äldre män. Det behöver inte vara kärlekskänslor, utan mer att hon tycker det är spännande. Jag har själv kollat in kvinnor i alla åldrar. Jag ville inte bli ihop med alla. En del tyckte jag mest var sexiga, och jag ville ligga med dom.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (Manga) skrev 2023-09-23 09:42:02 följande:

Nej, kärlek är inte ett val. Man kan inte påverka hur man känner. 

I flera av mina trådar så skrev några att man kan styra vem man får känslor för.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-23 12:02:48 följande:
    Men - MÅSTE du spamma alla trådar? Till och med när du är i helt fel ämne? Om du är så här tjatig även IRL så förstår jag om kvinnorna inte är intresserade...
    Jag svarade på ett inlägg som handlade om att kvinnor kan blir förälskade i en kollega. Jag blev förälskad i en kollega. Vi var båda singlar t o m. Men det är fel när en man blir förälskad i en kollega.
  • Anonym (WCH)
    Anonym (Gift men förälskad i kollega) skrev 2023-10-09 08:22:37 följande:
    För mig är förälskelse när man lever upp när man träffar personen man blivit förälskad i och tänker på honom jämt, vill umgås med honom så mycket det bara går och är otroligt attraherad av honom.
    Vad gränsar mellan förälskelse och att vara kär undrar jag då?
    Jag blev småförtjust för att sedan bli störtförälskad i min kollega i maj och försökt förneka dom känslorna hela sommaren, men känslorna har djupnat ju mer vi ses på jobbet och vi hittar hela tiden anledningar till att få umgås på jobbet med möten och så, inget har hänt eller så, men ibland funderar jag på om han ser på mig på samma sätt som jag ser på honom?
    Allt känns underbart men jobbigt ochså då jag ju är gift, älskar min man innerst inne nånstans, men känner att vi glider ifrån varandra.
    Ja, så kände jag med hon som jag senast var förälskad i. Vi var båda singlar. Så det är egentligen off topic, bara vill ge ett perspektiv på hur det kan vara. Jag visste inte heller om hon kände nåt för mig. Så det var jobbigt att inte veta, och se henne varje dag. Inte våga försöka nåt. Jag gjorde det sen dock, när vi inte längre jobbade ihop. Jag fick nej. Det var också jobbigt.

(de flesta här visste att hon inte var intresserad)
Svar på tråden Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?