Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?
Många blandar ihop förälskelse och kärlek men det är två olika saker. Vi behöver inte påpeka att det är ok att vara otrogen men det måste göras pga. alla egoister som tror något annat. Jag hävdar att man kan bli förälskad i vilken idiot som helst, tex: pga. komplimanger, pga. någon slags spänning, pga. uppmärksamhet, osv. En sådan förälskelse går snabbt över och utvecklas inte vidare till kärlek. Kärlek är ett val, när man väljer att stanna kvar trots att det ibland är jobbigt, trots att hen ibland är inte på bästa humör, trots att hen är inte alltid din drömpartner, men du vet att du kan lita på hen, du vet att hen är din bästa vän, du vet att hen är bästa förälder till dina barn och hen älskar dig.
Otrogna personer bevisar genom otrohet att de inte är en person att lita på. Är de otrogna mot sin nuvarande partner så kommer de med största sannolikhet att vara otrogna även mot dig. De som är kapabla att ljuga, gå bakom ryggen på sin partner och förstöra sin familj bara för att få känna lite spänning är inte värda att satsa på.
Av feghet och rädsla för vad folk skulle tycka och tänka har jag stannat i min relation som varit trygg och har gett mig 3 underbara barn. Men jag kan ärligt säga att min man och jag är mer vänner än älskande. Jag har varit trogen min man men han har gjort sina snedsprång genom åren, kanske beroende på att vi inte haft något passionerat samliv.
Ibland tänker jag på hur livet skulle ha tett sig om jag gett mig hän den där förälskelsen. Jag har säkert upplevt passionen och kanske hade den utvecklats till kärlek men om jag i längden varit lyckligare kan man ju aldrig veta.