Inlägg från: Anonym (Vad vet man?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad vet man?)

Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?

Anonym (B. Pitt) skrev 2023-09-22 16:18:58 följande:

Många blandar ihop förälskelse och kärlek men det är två olika saker. Vi behöver inte påpeka att det är ok att vara otrogen men det måste göras pga. alla egoister som tror något annat. Jag hävdar att man kan bli förälskad i vilken idiot som helst, tex: pga. komplimanger, pga. någon slags spänning, pga. uppmärksamhet, osv. En sådan förälskelse går snabbt över och utvecklas inte vidare till kärlek. Kärlek är ett val, när man väljer att stanna kvar trots att det ibland är jobbigt, trots att hen ibland är inte på bästa humör, trots att hen är inte alltid din drömpartner, men du vet att du kan lita på hen, du vet att hen är din bästa vän, du vet att hen är bästa förälder till dina barn och hen älskar dig. 

Otrogna personer bevisar genom otrohet att de inte är en person att lita på. Är de otrogna mot sin nuvarande partner så kommer de med största sannolikhet att vara otrogna även mot dig. De som är kapabla att ljuga, gå bakom ryggen på sin partner och förstöra sin familj bara för att få känna lite spänning är inte värda att satsa på.

Håller med om mycket du skriver men har tankar och funderingar kring det.  Min erfarenhet är att man ibland av ungdomlig naivitet tror att kärleken kommer automatiskt när man är i en relation. Visste inte ens hur en förälskelse känns. När jag var 25 år, hade jag varit sambo i 7 år, hade hus och jobbade på att bilda familj.  Då blev jag förälskad för första gången och enda gången i mitt liv!

Av feghet och rädsla för vad folk skulle tycka och tänka har jag stannat i min relation som varit trygg och har gett mig 3 underbara barn. Men jag kan ärligt säga att min man och jag är mer vänner än älskande. Jag har varit trogen min man men han har gjort sina snedsprång genom åren, kanske beroende på att vi inte haft något passionerat samliv.

Ibland tänker jag på hur livet skulle ha tett sig om jag gett mig hän den där förälskelsen. Jag har säkert upplevt passionen och kanske hade den utvecklats till kärlek men om jag i längden varit lyckligare kan man ju aldrig veta. 
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (B. Pitt) skrev 2023-09-23 09:07:52 följande:
    Trygghet som man får genom kärlek, går inte ihop med spänning och passion som finns i förälskelse. Min erfarenhet är att passion och spänningen är kortvariga. Man helt enkelt inser så småningom att man idealiserat sin partner och att hen inte alls är så perfekt som man såg hen i början. Man börjar se alla dåliga sidor hos hen och passionen/förälskelse avtar och så småningom försvinner. Tristessen tar över. Så, är man ute bara efter känslan av förälskelse, att bli hög på passion och spänning så kommer man nog aldrig få det hos en och samma person under någon längre tid. Men en förälskelse kan även utvecklas till kärlek men det krävs att man är mogen för det, att man gör ett aktivt val att stanna kvar i förhållandet, att man är ärlig och respekterar varandra och att man vill bygga en framtid tillsammans med den andre. För det krävs att man förstår att livet inte är bara dans på rosor men att man är beredd att lösa alla problem, gråta tillsammans, skratta tillsammans, skaffa barn tillsammans och bilda en sund familj och bli stolta över det. Kärlek är när man även i de svåraste stunderna inte glömmer varför man älskar den andre. Alla vi hamnar då och då i situationer där man frestas av någon annan person, av en tanke "hur skulle det vara om..." men det är inte alla som väljer att agera på det och vara otrogna, för att man förstår att det man har hemma är bättre. Jag menar att det krävs en viss mogenhet för det, det krävs en vis dos av visdom för att förstå och känna kärlek.

Sedan finns det så klart undantag, att man verkligen valde helt fel person att leva med och man inser det, klart och tydligt. Men då ska man vara ärlig och avsluta den relationen innan man går vidare dvs innan man hittar någon annan. Då ska man verkligen ha tänkt igenom allt eftersom konsekvenserna kan bli oerhört stora både för dig, din partner och dina barn (om det finns några).
    Det låter kanske syniskt men för mig har nog det faktum att jag aldrig varit passionerat kär i min man varit en styrka och kanske är det just detta som gjort att vårt äktenskap hållit så länge. När han gjort sina snedsteg har jag på något sätt inte tagit det personligt. Han har alltid valt att stanna fastän jag gett honom möjligheten att lämna.  

Som så många andra i min ålder tänker jag ibland tillbaka på mitt/vårt liv,, med sina toppar och dalar och faktum är att jag TROR att vi aldrig varit riktigt olyckliga. Vi har våra barn och nu även barnbarn som växer upp i trygghet. Jag är stolt över min man som trots min ljumhet, ändå satt familjen först. Men det är klart nog undrar jag ibland hur det skulle ha blivit om jag gett mig hän den där förälskelsen.
  • Anonym (Vad vet man?)
    Mimosa86 skrev 2023-09-23 12:16:59 följande:

Beror ju på hur man är som person.

Är man ingen passionerad människa generellt så är trygghet och andra vardagstrevligheter good enough.

Är man en person som mår bra av åtrå, passionerat sex och attraktion - då är det svårare att nöja sig med en slentrian vardag.

Viktigast är att man är kompatibla som par och är någorlunda lika i vad man värdera i relationen.

Nu skriver du att ni har det bra. MEN din man har ju faktiskt varit otrogen här. Något har ju saknats i er relation från hans sida. Även om du tycker det är ok så behöver du ju faktiskt checka av med honom att han känner samma för er relation. Jag tänker att i en välfungerande relation så uppstår inte behovet av att söka lycka utanför.

Jag tror inte att en bra/fungerande relation kräver lyckliga partners . Däremot skapar en dålig relation olycka. När man varken är lycklig eller olycklig fungerar man som bäst. 

Min man och jag har väldigt olika personligheter men vi verkar komplettera varandra. Han är den passionerade känslomänniskan medan jag är den med fötterna djupt ner i myllan som inte överraskar. Vi har alltid haft ett bra samliv tack vare min man.  

Min man och jag har haft anledning att  prata om det här med hans otrohet och efter vad jag förstår så har inte vår relation varit skulden utan mera hans passionerade personlighet och spontanitet. Han har fler än en gång sagt att det är en vansinnig tur att vi är så olika och att jag är ankaret i hans liv. 

Det här med kärlek är svårt att definiera men jag  tror att vi känner någon sorts kärlek till varandra och är säker på att vi respekterar varandra. 
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (been there) skrev 2023-09-23 13:43:23 följande:

Tyvärr är inte livet fiktion. Även om jag drogs med i känslorna när det var intensivt och slitsamt på hemmaplan så är jag verkligen glad att jag inte agerade den gången. I verkligheten hade det ju inte blivit så att jag hade åkt med den charmiga killen till ett härligt liv av äventyr utan jag hade fått fortsätta veckohandla, hämta och lämna, gå på föräldramöten men med oändliga komplikationer i form av bonusfamilj, arga ex, bittra familjerelationer, flytt osv. osv. stackars barn. Möjligen bättre sex i något år? Vi är en sammansvetsad familj och alla har fina relationer nu. Undrar hur många som blint litar på sina känslor som bittert kommer att ångra det när de är 80 år? Sedan kan man ju minnas fina relationer hela livet ändå även om man som tur är inte flängde iväg och lämnade allt för dem. En fin arbetsrelation med lite extra känslor kanske är finare att minnas än att plocka upp vederbörandes kalsonger på golvet i tjugo år framåt.

Men det skulle ju också ha kunnat bli fantastiskt att få uppleva en riktig passionerad förälskelse där man helt går upp i varandra. Det kanske inte skulle ha hållit i längden men man skulle ju ändå haft den där tiden att minnas och tänka tillbaka på. 
  • Anonym (Vad vet man?)

Jag tror, eller rättare sagt är ganska övertygad om att ingen av oss är så felfri vi anser andra bör vara. Vad som är romantisering eller ej kan diskuteras men forskningen har visat att hormoner och signalsubstanser spelar stor roll vid passionerade förälskelser.  

Mycket av våra beteenden styrs av våra hormoner. Därför är det inte så enkelt att säga, att agera på en förälskelse bara är ett val.  Man kan inte säga, att det är att det är ett sätt att rättfärdiga något.  Men man kan säga att vi har individuell känslighet för dessa hormoner och därför är det svårare för några att stå emot.

• Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-25 14:28:45 följande:
    Och om man sätter sig på händerna och konstaterar att man minsann inte är felfri så kommer man heller aldrig bli bättre än så. Så ja ingen är felfri men vissa försöker iaf bli bättre än så, andra verkar nöja sig med att bara springa runt och fela och förväntar sig att andra ska acceptera deras brist.

Nej hormoner får inte folk att agera på ett visst sätt för då hade alla med samma hormoner agerat exakt likadant, och så är det ju bevisligen inte. Hormoner kan PÅVERKA hur du känner, men vad du sen gör av det beror till stor del hur du är som person och hur du förhåller dig till saker, tex hur förlåtande du är mot dina egna brister (ingen är felfri) och hur duktig du är på att rationalisera dina misstag och skylla dem på annat (hormoner).
    Du har fel angående hormoner och hur vi agerar. Vi är individuellt känsliga, vi reagerar och agerar inte exakt likadant.  Det handlar verkligen inte om att rationalisera mitt beteende eftersom jag inte haft några problem med att stå emot.
    Däremot har min man, som är mer passionerad i sin personlighet mycket svårare.

Eftersom jag inte styrs av känslor utan litar på logik och förnuftet är det inte svårt för mig att förstå min man.  Baksidan av att vara passionerad är att det slår åt båda håll. 
    Att jag skulle vara otrogen skulle min man aldrig acceptera. Vi är olika och vi kan inte göra om oss.  

Ingen av oss är felfri, hur mycket vi än önskar att så vore fallet. 
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (B. Pitt) skrev 2023-09-25 16:17:27 följande:
    Det låter som att du rationaliserar din mans betende för att godkänna ditt val att stanna kvar hos honom efter hans otrohet. 

Ja, ingen av oss är felfri, men det finns stora och det finns små fel. Fel som man göra som förstör familjer och äktenskap och barnens liv är MYCKET stora fel och dessa görs oftast av egoister. Man styrs inte av hormoner. Du har inte svarat på min fråga. Pedofiler kan sägas styrs också av hormoner och passion. Menar du att de inte har något val?
    Självklart har man ett val!  Man väljer att vara otrogen och man väljer att "förlåta".
    Nu ät förlåta fel ord eftersom handlingen att förlåta är intern och något man gör för sin egen sinnesfrids skull.  Jag har lätt att förlåta min man, inte för att jag älskar honom utom allt förnuft, utan därför att jag uppskattar mycket annat hos honom och trivs med vår relation. Dessutom är jag skyldig mina barn att göra mitt bästa för att hålla i hop familjen, 

Nu är det långe sedan det hände och jag ångrar inte en att jag agerade som jag gjorde.  Vi har en väldigt bra relation idag och har alltid varit varandras bästa vänner. 

Jag kände mig aldrig hotad eftersom jag visste att att min man värdesätter mig och vår familj. 

Du kan väl inte på allvar jämställa vanlig otrohet med pedofile?!

Men för att svara på din fråga så är det nog så att det är individuellt även hos dem. Några kan säkert stå emot medan andra inte kan. Det gäller väl för mycket här i livet.  Eller hur?  Några kan stå emot sötsuget medan andra inte kan osv.
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (B. Pitt) skrev 2023-09-25 17:37:54 följande:
    Nej, jag håller inte med. Det finns bara sådana människor som styrs av sitt ego, som har mycket lättare att hitta på olika ursäkter för att undvika ansvar och det finns sådana som har karaktär, som tar sitt ansvar och styrs av sina goda värderingar. Alla är vi människor och alla har vi hormoner men alla väljer inte att bete sig som djur.

Jag likställer inte pedofiler och otrogna utan tar ett exempel på hur galet det är om man tycker som du, att det är normalt att göra vad som helst och skylla på hormoner och passion. Var någonstans ska man dra gränsen när vi inte kan får skylla på hormoner och passion? 

Förlåt, men det är svårt att tro att din man älskar dig. Han respekterar dig inte heller. Annars hade han aldrig riskerat att såra dig, annars hade han inte ljugit för dig och inte gått bakom din rygg. Vi människor är bra på att inbilla oss saker för att må bättre. Bedragare skyller sin otrohet på andra, på sina hormoner och brukar säga "det bara hände" men så är det inte. 
    Om du inte tror på att våra hormoner styr våra liv så tror du inte heller på att vi kvinnor  drabbas av PMS eller att vårt psyke förändras vid graviditet. Ja, exemplen är många. Du verkar helt bortse från vår biologi. Många av våra vanliga psykiska sjukdomar som tex depressioner halar om hormoner och signalsubstanser, Du kan inte välja om du vill vara deprimerad, Du kan inte välja om du vill ha PMS och bete dig som en idiot mot din familj. 

Det handlar inte om att skylla  på hormoner utan att acceptera att de påverkar oss individuellt olika mycket.  

Du verkar tro på kärleken som bevisligen styrs av kärlekshormonet  Oxytocin som kopplar oss till andra människor. (Detta hormon som även är signalsubstans) Autister lider brist på denna substans.

När vi är förälskade och känner den intensiva, galna och nästan besatta passionen, sänker kärlekshormonet oxytocin faktiskt våra hämninga Det uppmuntrar oss att ta risker, lita på oss själva och inte se möjliga faror eller implikationer som relationen kan ha. 

Ja, det kan mycket väl hända att min man inte älskar mig men det spelar ingen roll för mig för jag älskar troligen inte min man heller. Men vi har det bra och trivs med livet
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-25 18:00:18 följande:

Att antyda att man borde förlåta otrohet för att hålla ihop familjen är också fult, riktigt fult. Det är att lägga ansvaret på offret.

Om någon splittrar familjen, är det den som har varit otrogen.

Men nu var det ju jag som var offret.

Att det skulle vara så provokativt att erkänna att ens man varit otrogen och att jag haft överseende med detta förvånar mig.  Att det skulle vara fult att hålla ihop familjen förstår jag då rakt inte!

Du liksom andra här tycks leva i en värld där relationen bara beror på en person men i realiteten handlar det om vad båda parter gör och inte gör, 

Du menar alltså, att vi som valt att ha överseende eller förlåta gör något fult. Fult gentemot vem? Offret är ju familjen.  

Nej jag tycker att ni resonerar fel och faktiskt en aning egoistiskt som låter er sårade stolthet gå före familjens bästa. 
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-26 17:36:33 följande:
    Du måste ha missförstått mitt inlägg grovt. Det är inte fult att hålla ihop familjen. Men det ät fult att förvänta sig att en bedragen person ska göra det.

Det funkade kanske för dig. Det funkar inte för alla. Det är inte det minsta egoistiskt.

Den som är otrogen är den stora egoisten.
    Men det är just detta jag inte förstår varför skulle det förväntas att någon av parterna ska hålla ihop relationen? Man ska väl inte förvänta sig någonting alls eftersom alla relationer är olika.

Det finns inget facit man kan bara utgå från en enda sak och det är att är man gift eller lever i ett förhållande så måste man vara överens om hur man går vidare.
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (Crush) skrev 2023-09-28 07:45:55 följande:
    Du har helt rätt i det du skriver. Alla relationer är olika och man ska inte förvänta sig något alls. Själv tror jag inte att jag mentalt skulle klara av att fortsätta tillsammans efter en otrohet, men om det gått bra för dig så är ju det rätt, för just dig. Jag skulle inte klara en öppen relation heller för den delen. Är nog väldigt monogram och har heller aldrig agerat på mina crushes.
    Jag tror att man måste följa sitt hjärta och verkligen känna efter vad som är viktigast. Är det familjen eller min sårade stolthet. Jag har ju en gång i livet valt att leva med min man, känner hans styrkor och svagheter.  

Ja. jag är väldigt monogam men för den skull fördömer jag inte de som har en annan syn. Jag skulle aldrig kunna leva i ett öppet förhållande och det skulle inte min man kunna heller. Vi har talat om det och för honom är det också viktigt.  Att han felat 2 gånger på alla dessa år. Och varit ärlig om det tycker jag är ett rätt hyfsat facit.  

Men som sagt vi är alla olika och det beror på vad vi prioriterar, för mig har alla hans goda sidor överkuggat hans svaghet.  På samma sätt har han stått ut med mina svagheter. Jag har nog inte varit lätt att leva med alla gånger heller.
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-28 16:26:45 följande:
    Nja, det där är ju en sanning med modifikation, du valde att leva med din man eftersom du trodde att din man var trogen, hade du trott att din man skulle bedra dig så hade du förmodligen inte valt att leva med honom.

Så det handlar ju inte bara om "sårad stolthet" det handlar ju mer om att din partner visat sig vara en annan person än du trodde och hur du ska hantera det. Om du inte ville ha en otrogen man när ni blev ihop, varför skulle inte det även gälla efter att ni varit ihop ett tag?
    Anonym (Vad vet man?) skrev 2023-09-28 16:09:37 följande:
    Ja. jag är väldigt monogam men för den skull fördömer jag inte de som har en annan syn. Jag skulle aldrig kunna leva i ett öppet förhållande och det skulle inte min man kunna heller. Vi har talat om det och för honom är det också viktigt.  Att han felat 2 gånger på alla dessa år. Och varit ärlig om det tycker jag är ett rätt hyfsat facit.  

Fast nu är det ju inte synen på otrohet som fördöms utan handlingen i sig, dvs svek, lögner och manipulation. Vad folk tänker tror jag ingen bryr sig nämnvärt om så länge de inte agerar på det, hur folk BETER sig mot andra, dvs handlingar är däremot en helt annan sak. Är det bara tankar du inte anser får fördömas eller gäller det även handlingar?
    Jag valde inte min man för att jag trodde han var trogen. Jag valde honom för alla goda egenskaper han besitter.  

För mig handlar det om sårad stolthet. Visst fick min stolthet sina törnar och visst kände jag mig sviken men det handlade aldrig om vare sig lögner eller manipulation och JAG VET att hans otrohet inte var riktad mot mig. Han var inte otrogen för att såra mig eller göra mig illa på något sätt. Han var jätteledsen över vad han hade gjort och berättade själv.  Man kan svika varandra på många sätt och min man har ALDRIG svikit mig och familjen på något annat sätt. 

Jag är inte en dömande person och dömer ingen för hur de väljer att leva sina liv. Jag tror på att vi alla gör så gott vi kan och att det är samhället som via sina lagar och förordningar dömer.   

Mitt liv passar säker inte alla men det är mitt liv och jag har gjort mitt bästa.  

Du talar om HANDLINGEN som sådan och HUR FOLK BETER SIG MOT VARANDRA. Det är ju som jag sagt individuellt.  Om min man skulle ha behandlat mig illa på något sätt, varit en dålig pappa, varit en svikare i andra sammanhang så kanske jag skulle reagerat annorlunda, Det vet inte jag men när jag lägger alla goda egenskaper och erfarenheter i ena vågskålen och två enstaka otroheter i den andra så är det inte svårt att se vad som väger tyngst för mig och min familj
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-28 17:35:09 följande:
    Men alla dessa fina egenskaper visste du väl inte om redan när ni blev ihop utan något du upptäckte med åren?

Om du vänder på det, hade du blivit ihop med honom om du trott att han skulle bedra dig? Du säger ju att du är väldigt monogam...

På vilket sätt menar du att sveket inte var riktad mot dig när det var DIG han svek? Var det någon annan han svek menar du?

Oavsett om syftet inte var att såra dig så visste han ju mycket väl att det skulle såra dig och valde att göra det ändå. Det spelar liksom ingen roll vad syftet var, ett svek var det ju oavsett.

Fast nu frågade jag inte dig om du dömer personer utan om du dömer handlingar eftersom du blandar ihop tankar och handlingar. Dessutom, hur menar du att person och handling inte hänger ihop? Det är ju personen som utför handlingen?

Vad du gör av ditt liv är upp till dig det som ifrågasätts här är inte ditt liv utan dina argument.

Intressant att du när du tar upp dåliga handlingar så tar du upp "vara en svikare i andra sammanhang". Menar du att otrohet inte är ett svek?

Personligen tycker jag att om man ska förlåta någon så behöver man förlåta det personen gjort i dess VERKLIGA format, inte genom att minska ner det till något som man kan förmå sig själv att svälja. Jag menar om man gör om svek till godis så är det ju klart att det kommer vara jättelätt att acceptera men sen kan man ju fråga sig om det är rationellt, realistiskt och verklig förlåtelse.
    Allvarligt talat förstår jag inte VAD DU ÄR DU UTE EFTER? Att du och jag är väldigt olika står klart. 

Jag vet inte hur det är för dig men jag gifte mig inte direkt jag träffade min man det gick rätt många år, och jag visste precis hur han var eftersom första otroheten skedde i början av vår relation. Sen gick det femton år till nästa, men vad har det med saken att göra? Jag valde att gifta mig med honom för alla hans goda egenskaper då får man ta de mindre bra också. Visa mig på den man som inte har någon svaghet?  

Sveket var inte riktat mot mig. Det var en blöt kväll med kollegorna på annan ort och det hände. Han svek nog sig själv lika mycket.  Jag har berättat helt ärligt hur jag ser på det. Det finns inget rätt eller fel, bara olika sätt att förhålla sig till något. Du tjatar om personen och handlingen, VARFÖR?  
    Du ser otrohet som ett speciellt svek, VARFÖR? Det är ett svek som andra svek.

När du talar om förlåtelse så ser du det som en handling den felande parten skulle tillgodogöra sig. Men så är det inte. När man förlåter gör man det för sin egen skull.  Jag har förövrigt aldrig sagt att jag förlåter honom.  

Inte heller har jag påstått att ett svek är av godo.  Men vi kommer alla här i livet att bli svikna på något sätt och då måste vi hantera detta. 

Det är inte realistiskt att tro att man kan genomleva livet utan att bli sviken på något sätt.  Jag skulle kunna rada upp svek jag utsatts för under livet och som jag hanterat på olika sätt. Dock har min man inte stått för de värsta. 
  • Anonym (Vad vet man?)
    Anonym (Kryptonit) skrev 2023-10-09 11:21:19 följande:

Det finns en person i mitt liv som jag har haft sporadisk kontakt med under 23 års tid nu. Den personen är min kryptonit, min svaghet här i livet. Det finns ingen annan som påverkar mig på samma vis som hen. Nu lever jag i en relation sen 20 år tillbaks och det har inte funnits på kartan att följa de känslorna som hen ger mig. Älskar jag min sambo? Ja, på mitt vis. Hen är en trygghet, hen har varit ett lugn bland stormande känslor. Hen var allt som jag behövde då, när vi träffades. Hen var då den totalt raka motsatsen till kryptoniten som skapade kaos i känslorna och jag ogillar kaos i känslor. 

Nu är kryptoniten singel igen och fantasierna flödar. Skulle det ta slut mellan mig och sambon (eller något annat hända då hen har en odiagnostiserad sjukdom just nu) så skulle jag utan tveka agera på de känslor kryptoniten skapar. Sen att det skulle bli ett helsike att få ihop ett vettigt pussel (om det gick så långt) då kryptoniten har barn och även jag med aktiviteter etc är en annan sak. Men jag skulle göra ett ärligt försök. Nu är jag på en helt annan plats mentalt än för 23 år sedan när vi träffades. Nu skulle jag klara av att hantera känslokaoset.

Känner igen detta. I vårt fall pågick det ända tills en av oss avled. Vi fortsatte ha sporadisk kontakt genom åren.  Man kan inte säga att vi väntade på varandra eftersom ingen av oss var beredda att lämna våra respektive familjer men vi hade ändå denna otroliga samhörighet som gav oss extra styrka i våra liv.
  • Anonym (Vad vet man?)

Tror inte det var så (ekk) menade men det är tydligt att det råder en del begreppsförvirring här. Jag tror att det var förälskelse hen menade vilket självklart inkluderar åtrå. 

Man kan ju också se det så att blir man förälskad i en annan ska man först avsluta relationen innan man påbörjar en ny.

Problemet är nog att många av oss inte avslutar sina relationer fast de är dåliga och man därför blir förälskade i andra.

Svar på tråden Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?