• Syskonförsök

BF Juni 2024

Hej! 

Startar en tråd för oss som vill följas åt under graviditet 🥰 första barnet, andra barnet, spelar ingen roll. Välkomna allihop! Berätta gärna din resa och vi lägger in en lista med BF datum. Kopiera senaste listan och lägg till ditt namn och BF med en presentation när du anländer till forumet! 

.
  • Svar på tråden BF Juni 2024
  • liloma
    Villblimamma98 skrev 2023-10-11 17:16:34 följande:

Har ni testat med graviditettester efter ert första plus? Känner jag vill testa ett tag framåt för att se att missfall inte är runt hörnet... men hur länge brukar man fortsätta testa?

Jag har tagit 2 test (ett vanligt och ett digitalt) och tror inte jag kommer ta något mer. Med första barnet tog jag också 2 test. Försöker öva på att släppa kontrollen över det jag inte kan påverka, även om det är svårt!
  • Syskonförsök

Jag testade för jag ändå hade massa test hemma och ville se det öka bra. Testade till strecken var lika starka ❤️ kändes skönt att se det öka och sen kom mer symtom så det blev en försäkran. med mitt tidigare missfall ökade det inte så snabbt och hade inga symtom. 

Villblimamma98 skrev 2023-10-11 17:16:34 följande:

Har ni testat med graviditettester efter ert första plus? Känner jag vill testa ett tag framåt för att se att missfall inte är runt hörnet... men hur länge brukar man fortsätta testa?

• Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-10-11 20:28:31 följande:

Jag testade för jag ändå hade massa test hemma och ville se det öka bra. Testade till strecken var lika starka ❤️ kändes skönt att se det öka och sen kom mer symtom så det blev en försäkran. med mitt tidigare missfall ökade det inte så snabbt och hade inga symtom. 

Tack jag ska nog också göra så. Har bokat in vul i vecka 7+3 också så vill gärna förbi den milstolpen ❤️
  • Potatisbulle

Känner igen mig sååå i det ni andra skriver. Vill så gärna testa en massa för att se så att det verkar gå bra. Men känns som det mest är bortkastade pengar, jag tänker att skulle något (gud förbjude) vara fel så lär det ju märkas ändå tids nog. Antingen genom blödning eller på ultraljud. För man kan väl inte få missfall utan blödning?

Har försökt sluta att tempa också, blir bara hyperstressad, men tänker att jag ska tempa några gånger i veckan bara för att kunna lugna mig själv med att tempen är fortsatt hög. 

• Tivolit

Hej på er!

jag smyger mig försiktigt in i tråden med mina fingrar hårt korsade att detta ska gå vägen.
    Har en dotter sedan tidigare (22) med hjälp av IVF och gjorde ett syskonförsök nu i maj som vi trodde gick vägen, tills det tidiga ultraljudet som visade ofostrig graviditet.
    Jag kände mig så brutalt lurad av min egen kropp.
    Alla mina test (hade en hög billiga test hemma jag använde upp) ökade fint i styrka och jag hade precis samma symptom som med dottern.

Nu har vi precis gjort ett nytt syskonförsök och jag har plussat igen med BF 11juni 24.
    Vågar verkligen inte bli glad. Trodde att jag skulle bli det men istället är jag livrädd. livrädd för att bli lurad än en gång.
    Min officiella testdag är den 18, då ska jag ringa kliniken och få ett datum för tidigt ultraljud.
    Där vi går så får man ultraljud så sent, iallafall min erfarenhet båda gångerna, tror det varit v.9
    Hur tidigt kan man egentligen se hjärtljud? Funderar på att boka ett privat innan ändå.. eller är det dumt?
    åh jag Vet inte :( 

inte meningen att sprida negativitet i tråden men jag behövde verkligen bara ventilera lite då vi ännu inte gått ut med detta för familj och vänner.
    Hoppas såklart på att se ett litet hjärta slå, och följer era uppdateringar med spänning.
    hoppas hoppas att vi alla får följas åt hela vägen❤️

• Villblimamma98

Jag beklagar och hoppas det går vägen nu!

vad jag förstår så i Stockholm där jag bor i alla fall kan man göra vul redan i 5+0 hos vissa privata men det är inte säkert att man ser hjärtslag fastän det är et hälsosamt foster vad jag förstår? Därför vill de flesta vänta till 7+0 för då borde man se hjärtslag enklare. Om jag inte missförstått det hela. Därför bokade jag i 7+3 för skulle vara jobbigt att få höra i vecka 6 att inget hjärta slår och gå och oroa sig i två veckor till kanske helt i onödan bara för att det var för tidigt att se. 

• Villblimamma98

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

om ni har symtom vad har ni märkt av?

• cutepenguin
    Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

När började ni få symtom? Jag är bara på äl + 11 (v3+4) idag men har upplevt symtom ända sen i måndags men tydligare från igår. Kan man få symtom så tidigt eller inbillar jag mig?

Jag har bland annat fått otroligt mycket finnar, varit väldigt åksjuk (även när jag själv kör), molvärk i mage/ljumske och gaalet trött. Legat i sängen efter jobbet sen i måndags och igår kunde jag inte längre hålla ögonen öppna mer vid 20:30 och gick och lade mig. Jag brukar aldrig sova innan 23 😅

Jag började få symtom redan på ÄL+8 i form av yrsel. Var nog yr varje dag i två veckor. Hade även molvärk och var tröttare än vanligt innan jag plussade. Fick positivt på ÄL+10 (hade inte testat innan). ÄL+12 började jag få ömma bröst också. Sedan dess har symtomen ökat. Är i vecka 7+1 nu och har fortfarande otroligt ömma bröst, yrsel (men bara vissa stunder), illamående, molvärk kommer och går och framförallt trött.  

• Potatisbulle
    Villblimamma98 skrev 2023-10-12 05:18:34 följande:

Jag är på 4+4 och känner lite symtom, men inte mycket mer än att det hade kunnat vara så ändå. Har ibland som mensvärk, är extra hungrig, har ömma bröst och högre vilopuls än vanligt. Plus att jag sover jättedåligt och vaknar vid 5 varje morgon. 

Fick symtom på ÄL+9 med kraftig mensvärk. 

• grimaserar
    Tivolit skrev 2023-10-12 00:05:10 följande:

Hej på er!

jag smyger mig försiktigt in i tråden med mina fingrar hårt korsade att detta ska gå vägen.
    Har en dotter sedan tidigare (22) med hjälp av IVF och gjorde ett syskonförsök nu i maj som vi trodde gick vägen, tills det tidiga ultraljudet som visade ofostrig graviditet.
    Jag kände mig så brutalt lurad av min egen kropp.
    Alla mina test (hade en hög billiga test hemma jag använde upp) ökade fint i styrka och jag hade precis samma symptom som med dottern.

Nu har vi precis gjort ett nytt syskonförsök och jag har plussat igen med BF 11juni 24.
    Vågar verkligen inte bli glad. Trodde att jag skulle bli det men istället är jag livrädd. livrädd för att bli lurad än en gång.
    Min officiella testdag är den 18, då ska jag ringa kliniken och få ett datum för tidigt ultraljud.
    Där vi går så får man ultraljud så sent, iallafall min erfarenhet båda gångerna, tror det varit v.9
    Hur tidigt kan man egentligen se hjärtljud? Funderar på att boka ett privat innan ändå.. eller är det dumt?
    åh jag Vet inte :( 

inte meningen att sprida negativitet i tråden men jag behövde verkligen bara ventilera lite då vi ännu inte gått ut med detta för familj och vänner.
    Hoppas såklart på att se ett litet hjärta slå, och följer era uppdateringar med spänning.
    hoppas hoppas att vi alla får följas åt hela vägen❤️

Jag gör mitt första försök med IVF men relaterar så till dina känslor. Är livrädd snarare än glad. Har bokat in ett ultraljud i vecka 8+5, men fattar inte hur jag ska klara att vänta två och en halv vecka till. Har små blödningar och ställer in mig på det värsta hela tiden, överväger också att gå privat... Och jag förstår din negativitet, tycker att det är jätteskönt att du delar med dig, det gör att jag inte känner mig lika ensam i mina känslor. 
    Håller tummarna för att de ska gå bra för dig den här gången Hjärta
Svar på tråden BF Juni 2024