Anonym (Anso) skrev 2023-09-22 00:02:49 följande:
Hon får hjälp för sitt mående men när hon blir riktigt sjuk psykiskt så drar hon sig undan, får suicidtankar, suicidförsök. Det påverkar mig enormt mycket, är så rädd att förlora henne. Därför känner jag att jag vill ha henne nära så jag kan ha koll på henne på något vis.. Hon är mitt livs bästa vän..
Tack för kloka råd. Det är jättejobbigt för jag älskar ju min katt också, det är också min familjemedlem.. min syster hund är 12 år så den är rätt gammal. Vet inte alls hur jag ska göra.. så tänker jag att jag hellre har kvar min syster i livet än katten om ni förstår mina tankar.
Ja, klart du känner så. Men du ska inte behöva känna så. Den oron kommer gnaga sönder dig. Inte nu kanske. Det känner du inte mitt uppe i all stress. Men sen. Blir nog mer ett säkerhetsbeteende genom att vilja hålla koll på henne. Men om du har henne där kommer du ändå inte ha mer koll. Så fort du är iväg tex så kommer du ändå vara orolig. Du kommer ju ständigt vilja hålla koll. Hon är sjuk och behöver mer hjälp än den hon får uppenbarligen.
Hur gammal är du?
Hur började hennes besvär? Tänkte pans/pandas? Av infektion.
Du borde också petas med någon om detta.