Läsa på socionomprogrammet eller motsvarighet bara för att det är intressant ämne - Men är osäker om jag vill jobba med sådant arbete
Hej,
jag är osäker om jag skulle tycka det vore kul att jobba som socionom och kan inte se mig själv ta emot olika klienter och prata och ge samtalsstöd och vägleda. Jag är osäker på vad jag vill jobba med egentligen. Men socionom eller motsvarande, känns spännande ämne att lära sig. Men jag vet inte om jag vill jobba med det.
Men till saken: Jag har ett stort intresse för det sociologiska och psykologiska. Socionomprogrammet så lär man sig både och. Dessutom lär man sig om juridiska saker, vilket känns som ett bonus att lära sig om.
Utbildningen är 3,5 år. Möjligtvis kanske jag utvecklar fram en idé vad jag vill jobba med under utbildningen och kanske är det visst något som en socionom kan göra. Men jag är egentligen helt osäker om jag skulle utveckla sådant intresse. Däremot är det kul att lära sig. Jag har alltid haft ett intresse och nyfikenhet om psykologi. Och tycker det är intressant samtalsämne om människans psyke, hur vi fungerar utifrån vår bakgrund m.m.