• inezp

Hjälp mig

Anonym (Adeli) skrev 2023-09-22 15:54:58 följande:
    Hjälp mig

Hej
    jag är en tjej i 20 års åldern och jag har hittat en underbar kille. Jag har aldrig varit så kär som jag är nu, men jag har ett problem har fått två jobb erbjudande. Ett som är rätt nära mig, och ett som är utomlands. De är samma yrke. Jag har väldigt mycket ångest då många i min familj tycker jag ska ta de utomlands , de föväntar sig att jag ska dit och tror de är så. Men jag har svårt och tänka den tanken då jag träffat denna kille sedan i januari månad. Och fick detta erbjudande för 1 månad sen. jag kan inte lämna den jag älskar här. Jag vill verkligen inte men jag kommer få så mycket negativitet, är rädd vad nära och kära ska säga

Gör det du själv tycker känns rätt. Fördelen (och ibland det motsatta..) att bli vuxen är att det är helt upp till dig vad du vill och ska göra med ditt liv. Förstår inte din familj det, är det snarare dom det är fel på. Glad
    Med det sagt så har jag väldigt svårt och tro att dina nära och kära skulle älska dig mindre för att du inte tar ett beslut i linje med vad dom tycker är rätt. En tanke kan ju vara att prata med dessa personer och förklara du känner, tycker och vill. Dom kommer säkert att förstå. 
Svar på tråden Hjälp mig