• Anonym (Nyfiken)

Vad spolar du ned i toaletten?

Såg en tråd likt denna och tänkte kolla om något har förändrats.

Dem allra flesta vet ju vad som ska spolas ned och inte men misstänker ändå att många slarvar av olika skäl.

Min fråga till er är ~Vad spolar du ned i toaletten? 

Har läst att många spolar ned skräp så som tamponger, insekter, tops, bindor, mm. Så är helt enkelt bara nyfiken hur det ser ut i vårat avlånga land.

• Svar på tråden Vad spolar du ned i toaletten?
  • Anonym (Hårtussar)

Hår
    spyor

aldrig tops, bindor, kondomer och liknande.

• Guldnovan

Exakt det som är tänkt med enda undantaget om jag har magsjuka och spyr. 

• Anonym (Jullan)

Kiss, bajs, kräk, toapapper, skurvatten. 

• RaYzLeR

Jag har slutat röka, men när jag rökte så spolade jag ner cigarettfimpar. Nu är det bara kiss, bajs och spya.

• Anonym (Ebba)

Allt som kommer från kroppen: kiss, bajs, mens, spya och snorpapper.
    Spolar ner kattbajs ibland om det hamnat utanför lådan och jag tar upp det med toapapper.

Vad är problemet med att spola ner insekter? Undrar för jag dödar småspindlar ibland med toapapper och spolar ner dem.

• Anonym (:))

Det som skall vara där, kiss, bajs, toalettpapper. Men det blir även en del utkrystad mansklägg med.

Vilket får mig att fundera på om en kvinna kan bli pappa. Det kommer ju ursprungligen från honom, men är sedan utrunnet ur mig, om någon eller något i kloaken blir gravid av det där, är jag då fadern, modern eller inget av det? En filosofisk fundering så här på en fredag.

• RaYzLeR
    Anonym (Ebba) skrev 2023-09-22 18:34:47 följande:

Allt som kommer från kroppen: kiss, bajs, mens, spya och snorpapper.
    Spolar ner kattbajs ibland om det hamnat utanför lådan och jag tar upp det med toapapper.

Vad är problemet med att spola ner insekter? Undrar för jag dödar småspindlar ibland med toapapper och spolar ner dem.

Man ska vara försiktig med kattbajs. Det kan följa med kattsand som kan sätta stopp i avloppet. Det var någon kvinna som spolade ner kattsand, och det satte stopp i avloppet och hon fick betala tiotusentals kronor.
  • Anonym (Ebba)
    RaYzLeR skrev 2023-09-22 18:43:21 följande:
    Man ska vara försiktig med kattbajs. Det kan följa med kattsand som kan sätta stopp i avloppet. Det var någon kvinna som spolade ner kattsand, och det satte stopp i avloppet och hon fick betala tiotusentals kronor.
    Det var därför jag skrev det som hamnat utanför lådan :) Så ingen sand på.
  • FuckGoggleAskMe

Bajsblöjor!
    Eller rättare sagt, min son försökte med det en gång när han var liten, gick inte så bra. 

• RaYzLeR

Min kompis mamma spolade ner en binda. Det slutade med slambilen och avloppssköljning.

Svar på tråden Vad spolar du ned i toaletten?