Kan alla lära sig köra bil?
Så frustrerad på mig själv. Jag håller på att ta körkort. Kommer nog hålla på för alltid. Jag behöver körkort, det är inte ett alternativ att inte ta körkort, om jag nu någonsin lyckas. Men alltså, jag är så himla himla harig och nervös i trafiken. Lättstressad. Livrädd. Jag ser alla dessa människor omkring mig som kör bil utan problem, kvinnor, män, unga, gamla, friska, sjuka. Min syster som gick ut gymnasiet med underkänt i vartenda ämne och nu dessutom långtidssjukskriven för ångest klarar av att köra i rusningstrafik och parkera i de trängsta av luckor utan något som helst problem (detta är hennes sätt att peppa mig, att om hon minsann klarar det så gör jag det också). Fint så, men jag är tveksam. Jag är inget geni men jag har alltid varit en rätt bekymmersfri människa, jag vet inte om jag vet hur riktig ångest känns men om jag känt det så är det i samband med bilkörning. HUUUR klarar ni alla att brassa runt som proffs? Kan alla verkligen lära sig köra bil? Är 38 år gammal, jobbar med bioanalys och har inga sjukdomar, diagnoser eller psykiska problem vad jag vet. Har tryckt ut två ungar, äger ett hus och har avvärjt ett rån där gärningsmannen hade kniv och leker gladeligen i höghöjdsbanor och åker ziplines, men sätt mig vid ratten så darrar jag som ett asplöv.