Regler i personalrum
Lagen säger att arbetsplatsen är skyldig att ha ett vilorum. Det måste inte finnas där permanent, men ska kunna ställas i ordning snabbt vid behov. Det låter inte som att er arbetsgivare följer den lagen.
Lagen säger att arbetsplatsen är skyldig att ha ett vilorum. Det måste inte finnas där permanent, men ska kunna ställas i ordning snabbt vid behov. Det låter inte som att er arbetsgivare följer den lagen.
Mardröm! Detta var det sjukaste jag läst!? Hur många är ni samtidigt i fikarummet?
Öronproppar eller/och det där förrådet borde slöhögarna acceptera. Helt sjukt att tycka att människor inte ska få prata på jobbet för att man själv inte vill det.
Hur många är det som håller på så här?
Är det både äldre och yngre?
Jag är typ chockad över beteendet på alla sätt.
Det rör sig nog inte om slöhögar utan en fullkomligt oacceptabel arbetsmiljö medför många barn och för få vuxna i dåliga lokaler. Jag lider med både barn och personal. Måste vara hemskt.
Det rör sig nog inte om slöhögar utan en fullkomligt oacceptabel arbetsmiljö medför många barn och för få vuxna i dåliga lokaler. Jag lider med både barn och personal. Måste vara hemskt.
Men det är enkelt TS: Ni har väl arbetsplatsträffar? Då tar man upp detta som ett arbetsmiljöproblem.
Om inte er chef förmår lösa detta så ta upp det med facket.
Håller med.
Men det stora problemet är ändå att så stora delar av personalstyrkan är så slutkörd att de måste sova middag för att klara dagen. Och tänk hur det måste för barnen som tvingas vara där. :(
Kan man inte äta i det där förrådet då?
Det finns ett, men det är så bullrigt att de inte kan sova där. Men absolut, chefen ska fixa ett fungerande vilorum.
Men, jag tjatar om detta: om en arbetsplats är så uttröttande att flera i personalen måste sova middag för att orka är det något grundläggande fel och det felet kommer man inte till bukt med genom att skaffa ett vilorum.
Behöver man sova på jobbet är det nog sin egen hemsituation man måste se över. Sover man inte på nättterna p g a egna barn eller liknande kan man ju inte låta det gå ut över arbetskamraterna. Som ovan sa, användande av öronproppar är väl en bra lösning. Ett par hörselkåpor i lunchrummet för dem som vill avskärma sig.
Snacka in I-landsproblem.
Haha sova?? Då måste man vara bra trött om man kan somna under en fast på 30 min.
jag anser inte att man kan kräva att andra ska vara tysta. Äter ni där också? Sånt låter ju med.
nä då får personerna skaffa såna hörlurar som tar bort allt ljud utifrån.
Detta blir alltså en stor och svårlöslig fråga?
Jag har visserligen inte jobbat på den typen av kvinnodominerade arbetsplatser men tycker det låter märkligt krångligt i onödan.
?
Det verkar varken finnas APT eller chef med ledarkompetens på TS arbetsplats.
Jag har jobbat och pluggat i kvinnodominerade miljöer i 30 år och aldrig stött på sånt här. Det har inte med kön att göra utan med dåliga chefer och verksamheter som tvingas jobba med alldeles för knappa resurser.