• Anonym (nekcilk)

Vill inte bli dumförklarad

Hej, vill inte bli kallad naiv eller dum eller så, utan bara kolla så att jag är rätt ute. Min man har träffat en kvinna några gånger genom ett gemensamt intresse, inte hemligt eller så.
    Efter ett tag började dock ha väldigt sms-kontakt som jag nu förstått hållit på ett tag. Han säger att de är vänner, men jag "känner " ju att det är känslor med (utöver att det kanske är uppenbart). Nu vet jag inte vad jag ska göra,  vill inte vara en rabiat svartsjuk person.

• Svar på tråden Vill inte bli dumförklarad
  • Anonym (Patricia)

Det enda du kan göra om han inte själv vill säga mer än det du vet är att helt enkelt förhålla dig till det du känner i magkänslan och den fakta du har.  Fundera på hur du vill göra med det du vet och kan gissa dig till. Kan du leva med det? Ja/nej?  Om inte så behöver du ta nästa steg och konfrontera honom att han faktiskt gått över gränsen för din tillit och att du inte accepterar det.  Han kommer säkert blåneka ända in i kaklet och då får du helt enkelt ta eget beslut för hur du går vidare.  Vänta dig ingenting av honom . 

• felicityporter

Kräv att detta tar slut och att de inte har någon mer kontakt är
    mitt råd. Annars bör du göra slut ASAP och visa tydligt vart dina gränser går och att du inte tillåter något sånt.

• DVQ

Svårt att ge råd mer än att jag tycker man ska lita på sin magkänsla. Känner du att det är något mer än bara vänskap är det sannolikt det om du inte har haft problem med tillit och svartsjuka förut.

• Anonym (Malin)

Du ska säga precis som det är, att du mår dåligt av deras intensiva kontakt och att du känner att det är mer än vänskap. Och att du vill att de inte ska ha mer kontakt än vad hobbyn kräver. Däremot att kräva att han ska sluta att utöva sitt intresse är att gå för långt, då är du rabiat svartsjuk.

Man måste kunna lita på varann i en relation och även om känslor uppstår betyder inte det att de måste agera på det. 

• Anonym

Nej det där låter gränslöst. Jag hade låtit min man veta vad jag tyckte om deras kontakt

• Anonym (nekcilk)

Tack för svaren! Hade det bara varit träffarna så hade jag inte haft problem, utan det var hur det blev sen. Jag har konfronterat honom delvis, men det ör precis som att han tror att han "erkänner" om han tar bort kontakten helt. Har han den kvar kan han visa att de bara är vänner. Snurrar i huvet nu men är tacksam för era åsikter, skönt att höra andra!

• Anonym (nekcilk)

Skulle gärna ta emot synpunkter från män här också. Ni får gärna skriva precis vad nintyxker och tänker och inte linda in det.

• Tecum

Jag tycker som #4, ta ett snack med din man, säg att du mår dåligt av deras intensiva kontakt och vill att de trappar ner. Men utan att förbjuda honom att utöva sitt intresse. Om han älskar dig tar han det på allvar. Om inte, då måste du ifrågasätta hans känslor för dig.

Har du träffat kvinnan, har du några indikationer på att hon också är intresserad av mer än vänskap?

• Tyra myra

Håller helt med Tecum, ta reda på fakta innan du målar upp scenarion. Det vinner ni båda på.  Det är inte konstigt att ha vänner av motsatt kön, speciellt om de har ett gemensamt intresse. 

Har själv flera manliga vänner som delat mina intressen under flera år och det har ALDRIG varit ens en tanke på något opassande.

• Anonym (Lakrits)
    Tyra myra skrev 2023-09-26 21:00:33 följande:

Håller helt med Tecum, ta reda på fakta innan du målar upp scenarion. Det vinner ni båda på.  Det är inte konstigt att ha vänner av motsatt kön, speciellt om de har ett gemensamt intresse. 

Har själv flera manliga vänner som delat mina intressen under flera år och det har ALDRIG varit ens en tanke på något opassande.

Från ditt håll kanske. Dina killkompisar har redan föreställt sig dig i alla möjliga situationer kan jag lova. Män har alltid opassande tankar som du beskriver det
Svar på tråden Vill inte bli dumförklarad