• Anonym (M)

Andras åsikter om att sluta amma

Anonym (qzå) skrev 2023-09-26 14:45:10 följande:

Jag tycker det är att märkligt att amma som en mysig stund. I den åldern är det inte för mat, vilket du säger själv ?det är mer en mysig stund, än mat?. Med andra ord sitter barnet och suger på dina bröst som soffmys. Ja, jag tycker det är väldigt märkligt. Rent perverst faktiskt, av dig alltså, att insistera på att ditt nu ganska stora barn ska sitta med dina bröst i munnen och ?amma? för att det är mysigt. Man kan gosa och mysa med sina barn utan att de suger på brösten. Hur länge är tanken att detta ska pågå och vid vilken ålder går gränsen? 19 mån är ok så är 2 år ok? 3 år? 8 år? 16 år? Var går gränsen och varför just där? Finns kanske ingen gräns utan det är ok hela livet om barnet vill? Min åsikt är att när amning slutar vara för mat så ska det upphöra, annars är det något annat än amning. Antingen något perverst eller en förälder som har svårt att hantera att dess barn inte är en bebis längre.

5 år är väl egentligen som allra äldst.
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2023-09-26 15:20:45 följande:

Du får stå på dig helt enkelt och inte bry dig om kommentarerna, folk kommenterar verkligen allt man gör som förälder, oavsett vad det handlar om. 

Själv ammade jag första barnet i 2 år, ville samma med andra men fick sluta tidigare. Barnet i magen planerar jag också att amma i 2 år.. ser inte riktigt problemet, problem har ju snarare den som tycker att amning är "perverst" och sexuellt, det är bara naturligt. 

Angående BVC.. Alltså Gud vad det tjatades på mig också om att sluta amma. Försökte ignorera kommentarerna varje gång men denna gång tänker jag stå på mig om att jag ska amma i 2 år. Väldigt tråkigt hur samhället verkar bli mer och mer anti-amning.

Vad hade BVC som skäl till att du ska sluta?
Svar på tråden Andras åsikter om att sluta amma