• Anonym (Ledsen)

Tips om hur jag ska må bra?

Jag känner mig ensam, de personer jag har i min omgivning förstår mig inte. Andra känner jag inte bra nog.

Jag ser ingen framtid, min ekonomi är usel. Jag är permanent sjuk, jag litar inte på andra människor- för min erfarenhet säger mig att många vill mig illa.
    Jag vill kämpa för en förändring, men det känns inte värt för att alla försök jag gör leder ingenstans.

Jag känner det som att jag befinner mig i ett mentalt fängelse.
    Har ofta hemska minnen som spelar upp sig för mitt inre, och ofta känner jag mig orolig och otrygg.

Ingenting känns värt något, allt känns svårt. :/ 
    Vill någon bli min vän kanske? 
    Jag är så vilsen. 

• Svar på tråden Tips om hur jag ska må bra?
  • Anonym (Tjej oxå ensam)

Har du ngt intresse du brinner för så kan du grotta ner sig i de kanske?

• Freddie K

Jag känner igen mig i det du skriver. Livet känns hopplöst ibland. Jag hoppas att det ordnar sig för dig. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Tjej oxå ensam) skrev 2023-09-26 16:02:14 följande:

Har du ngt intresse du brinner för så kan du grotta ner sig i de kanske?

Jodå det har jag.
    Jag har intressen. De ger mig mycket glädje i stunden.
  • Freddie K

Vill du prata så står min dörr alltid öppen. Glad

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (L)

Varför är din ekonomi usel? Kan du försöka förändra den biten? Jobbar du?

På vilket sätt är du permanent sjuk?

Många känner nog igen sig i det du skriver. Vi är tyvärr många som mår psykiskt dåligt fast på olika sätt. Jag råder dig att söka professionell hjälp, kanske i form av psykolog, om du känner att du inte kan ta dig ur detta själv. 

• Anonym (L)

Ett annat gott tips är att du ska förändra det som du kan förändra och försöka acceptera det som du inte kan förändra.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (L) skrev 2023-09-26 18:47:20 följande:

Varför är din ekonomi usel? Kan du försöka förändra den biten? Jobbar du?

På vilket sätt är du permanent sjuk?

Många känner nog igen sig i det du skriver. Vi är tyvärr många som mår psykiskt dåligt fast på olika sätt. Jag råder dig att söka professionell hjälp, kanske i form av psykolog, om du känner att du inte kan ta dig ur detta själv. 

Jag studerar men just nu går det inte bra med studierna.
    Jag har dålig ekonomi på grund av dålig hälsa. 
    Både psykiskt och fysiskt.

Jag har på grund av långvarig depression levt utan att se en framtid för mig själv, och under lång tid var jag inte ens produktiv för att skapa mig en bättre framtid för att jag hade praktiskt taget gett upp livet. 
    Ångesten var för stark.

Jag har mått dåligt typ hela livet, och det är skamfyllt att inte vara stabil vilket spär på det dåliga måendet.
    Jag har pratat med psykologer och ätit antidepressiva. Det hjälper inte i längden.
  • Anonym (Anonym)

Är du aktiv fysiskt? Pulshöjande träning gör gott för kropp och hjärna.

Det här med att andra inte förstår dig, kan detta handla om att du fungerar lite annorlunda i ditt sociala liv, kanske någon form av autism?

Hur är det med dina kostvanor? Äter du mycket socker? Alkoholvanor?

Är du man eller kvinna? Vilka sorts mål vill du uppnå i livet?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-26 19:22:57 följande:

Är du aktiv fysiskt? Pulshöjande träning gör gott för kropp och hjärna.

Det här med att andra inte förstår dig, kan detta handla om att du fungerar lite annorlunda i ditt sociala liv, kanske någon form av autism?

Hur är det med dina kostvanor? Äter du mycket socker? Alkoholvanor?

Är du man eller kvinna? Vilka sorts mål vill du uppnå i livet?

Jag har ätstörning så jag har nog näringsbrist också.
    Träning orkar jag oftast inte med, men jag försöker promenera.

Vet inte om jag skulle säga att jag tror att jag har autism, jag brukar fungera rätt bra socialt. 
    Lite udda känner jag mig, men samtidigt känner jag inte igen mig i hur autister beter sig det minsta. Jag tycker att de flesta sammanhang är oinspirerande, att många människor är jobbiga. Men jag har också väldigt mycket empati.

Dricker inte alkohol. Socker åt jag mycket förr, men numera äter jag inte socker.
    Vet inte varför du frågar efter kön, hur det skulle vara relevant...

Mål i livet- jag vill vara lycklig. Jag har inga stora mål utöver trygghet, välmående, fint boende. Kanske en kärleksrelation.

Men på grund av dåligt fysiskt mående och ett fult yttre så kommer jag aldrig få uppleva kärlek. 
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-09-26 19:11:10 följande:
    Jag studerar men just nu går det inte bra med studierna.
    Jag har dålig ekonomi på grund av dålig hälsa. 
    Både psykiskt och fysiskt.

Jag har på grund av långvarig depression levt utan att se en framtid för mig själv, och under lång tid var jag inte ens produktiv för att skapa mig en bättre framtid för att jag hade praktiskt taget gett upp livet. 
    Ångesten var för stark.

Jag har mått dåligt typ hela livet, och det är skamfyllt att inte vara stabil vilket spär på det dåliga måendet.
    Jag har pratat med psykologer och ätit antidepressiva. Det hjälper inte i längden.
    Sluta med lyckopiller o skaffa riktig hjälp hos en näringsterapeut 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Tjej oxå ensam) skrev 2023-09-26 20:32:15 följande:
    Sluta med lyckopiller o skaffa riktig hjälp hos en näringsterapeut 
    Jag har inte skrivit någonting om lyckopiller... jag äter inga sådana.
    Men tack för tipset.
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-09-26 20:42:26 följande:
    Jag har inte skrivit någonting om lyckopiller... jag äter inga sådana.
    Men tack för tipset.
    Antidepressiva Stod de ju
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-09-26 20:29:26 följande:
    Jag har ätstörning så jag har nog näringsbrist också.
    Träning orkar jag oftast inte med, men jag försöker promenera.

Vet inte om jag skulle säga att jag tror att jag har autism, jag brukar fungera rätt bra socialt. 
    Lite udda känner jag mig, men samtidigt känner jag inte igen mig i hur autister beter sig det minsta. Jag tycker att de flesta sammanhang är oinspirerande, att många människor är jobbiga. Men jag har också väldigt mycket empati.

Dricker inte alkohol. Socker åt jag mycket förr, men numera äter jag inte socker.
    Vet inte varför du frågar efter kön, hur det skulle vara relevant...

Mål i livet- jag vill vara lycklig. Jag har inga stora mål utöver trygghet, välmående, fint boende. Kanske en kärleksrelation.

Men på grund av dåligt fysiskt mående och ett fult yttre så kommer jag aldrig få uppleva kärlek. 
    Frågan om könstillhörighet var nog mer för min nyfikenhet.
    Du eftersökte en vän här på forumet och jag kan vara en sådan till dig under förutsättning att du är kvinna.

Har tyvärr lite dåliga erfarenheter av manliga kontakter som betett sig illa online. Är du kvinna så kan vi prata vidare privat om du vill.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-09-26 20:58:13 följande:
    Frågan om könstillhörighet var nog mer för min nyfikenhet.
    Du eftersökte en vän här på forumet och jag kan vara en sådan till dig under förutsättning att du är kvinna.

Har tyvärr lite dåliga erfarenheter av manliga kontakter som betett sig illa online. Är du kvinna så kan vi prata vidare privat om du vill.
    Åh, jag förstår!!!
    Jag är kvinna, så vi kan absolut vara vänner på forumet!

Tack så mycket. Jag trodde av erfarenhet på forumet att det skulle vara någon man som skulle skriva massa anklagande och negativt mot mig för att jag är kvinna.
  • Anonym (Skogen)

Jag har inga tips direkt, men en sak du skulle kunna göra, som får mig att må bättre i alla fall, är att gå i skogen. Det är så skönt och rogivande.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-09-27 08:50:11 följande:
    Åh, jag förstår!!!
    Jag är kvinna, så vi kan absolut vara vänner på forumet!

Tack så mycket. Jag trodde av erfarenhet på forumet att det skulle vara någon man som skulle skriva massa anklagande och negativt mot mig för att jag är kvinna.
    I hear you. Då delar vi liknande erfarenheter.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Tjej oxå ensam) skrev 2023-09-26 20:51:24 följande:
    Antidepressiva Stod de ju
    HAR* ätit. Förut alltså. Inte längre.
Svar på tråden Tips om hur jag ska må bra?