Fått reda på att pappa psykist misshandlat min mamma.
Jag växte upp i ett hem där jag inte va lycklig. Min pappa var väldigt oberäknelig, kunde bli arg för vad som helst, alla tassade på tå runt honom för att inte starta något. Han förpestade familjen med sin nyckfullhet och sin dåliga energi och höll oss i järngrepp. Jag hade ångest varje dag vid skoldagen slut för att gå hem. Jag såg också att han inte direkt va snäll mot min mamma och såg aldrig dem visa någon kärlek för varandra. Såg min mamma gråta mycket och pappa vara elak mot henne när det hände. Så det var inte så roligt hemma direkt. Nu är jag över 30 och häromdagen började jag och mamma prata. Då berättade hon fler saker, saker jag inte visste som pappa hade gjort mot henne. Att han hade kallat henne för "fitta" och andra fula ord, att han skällde ut henne när hon jobbar kväll etcetera. Även om vår uppväxt va långt från tipptopp så blev jag förvånad av de mamma berättade. Hon dolde och slätade över mycket för oss barn. Idag är dem skilda och pappa och jag har en opersonlig men ändå okej relation. Vi ringer och pratar typ om väder och nyheter, ses inte så ofta för vi bor inte i samma stad. Men efter det mamma berättade känner jag helt ärligt ett brinnande hat mot min pappa. Jag vill åka hem och slå ner gubbjäveln, jag blir så arg och vet inte vart jag ska ta vägen. Fick själv barn för ett tag sen och vet inte längre om jag vill att mitt barn ska ha kontakt med honom alls. Jag känner mig förvirrad och vilsen, arg, ledsen och besviken. Någon som gått igenom något liknande? Någon som försonats? Någon som brutit kontakten?