• Anonym (Boobiez!!!)

Är komplex för små bröst något man alltid bär kvar?

Jag hade komplex för mina små bröst innan jag gjorde en bröstförstoring. Nu har jag komplex för att jag egentligen har små bröst. Det är ett mindre komplex som jag mår mindre dåligt över än det tidigare komplexet, men det är fortfarande ett komplex.

Jag är avundsjuk på kvinnor med stora riktiga bröst. Jag har även en känsla av att jag har stulit något från dem och fuskat mig till något de har naturligt. Jag kan bli väldigt glad när jag går förbi en spegel eller speglande yta och ser att jag har stora pattar. Sedan kommer tankar på "men de är fusk ändå! Det är inte dina bröst egentligen!" Jag kan även känna mig som jag har stoppat ballonger innanför tröjan och att jag bara låtsas ha stora bröst.

Är det här normalt? Det var 13 år sedan jag förstorade brösten, så jag borde väl ha vant mig vid dem? Jag vill att de skall vara en del av mig, och som att jag är någon med väldigt stora bröst och är stolt över dem, men det känns inte riktigt så.  

Hur skall jag tänka här?

• Svar på tråden Är komplex för små bröst något man alltid bär kvar?
  • Anonym (Lisa)

Man ska se saker för vad de är.

Ja, dina bröst är fejk.

Men du har valt att de ska vara just det. 

Naturligtvis behöver ingen annan veta historien kring just dina bröst.

Men du ska acceptera ditt val och stå för det inför dig själv.

Öva på att säga att "jag var missnöjd med mina bröst. Jag förstorade dem därför och jag är nöjd med hur de ser ut nu. De är fejk, men det var mitt val".

• RaYzLeR

Små fasta bröst tycker jag är attraherade. Jag gillar inte stora bröst.

• Anonym (Boobiez!!!)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-09-26 22:25:23 följande:

Man ska se saker för vad de är.

Ja, dina bröst är fejk.

Men du har valt att de ska vara just det. 

Naturligtvis behöver ingen annan veta historien kring just dina bröst.

Men du ska acceptera ditt val och stå för det inför dig själv.

Öva på att säga att "jag var missnöjd med mina bröst. Jag förstorade dem därför och jag är nöjd med hur de ser ut nu. De är fejk, men det var mitt val".

Jag är väldigt nöjd med dem rent estetiskt. De är stora, snygga och jag känner mig sexig i dem. Men samtidigt kan jag inte helt acceptera dem och känner mig inte värd dem. 

Skall öva på det där tack.
    RaYzLeR skrev 2023-09-26 22:28:36 följande:

Tack. Själv gillar jag enorma meloner. Jag är inte lesbisk men jag tittar väldigt mycket på bröst. mina egna och andras. Min favorit är riktigt stora naturliga meloner i BH på en ganska smal tjej. Det gör mig riktigt avundsjuk.
  • Anonym (Patsy)

Som alltid när symptom behandlas kvarstår orsaken. Ditt komplex för att du hade små var ett symptom för något annat. Att behandla symptomen kan göra att det känns bättre ett tag men grundproblemet finns kvar.

• Tow2Mater

Fundera över varför du är så fixerad vid bröst? Blev du ammad tills du var 5 kanske... och det blivit en slags trygghet... Som en slags snuttefilt....

• Anonym (Man_börjar)

Man börjar bli trött på dessa pumpade tuttar, så var glad att du har små, men naturliga bröst.

• Anonym (Kim)

Vad tråkigt att du inte tog tag i ditt komplex innan du valde bröstförstoring. Då kanske du sluppit göra den. Resultatet blev ju inte bra komplexmässigt. Kroppsacceptans är något du måste jobba med. Du måste komma vidare i din syn på bröst. Du ska kunna känna dig nöjd med hur du ser ut. Det går faktiskt att plocka ut implantaten också. Blir lite hängigare bröst ett tag eftersom du töjt ut huden men en del hår tillbaka. 

Tråkigt att du inte är nöjd varken före eller efter. Ta hjälp av terapeut för att bena ut vad det sitter i. 

• Freddie K

Jag gillar i alla fall små och fasta bröst. Tycker det är så sexigt. Flört

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Tea)

Det låter som att problemet aldrig var att du hade små bröst utan att du har negativa tankar om din kropp, oavsett hur den ser ut. Det är nog där du behöver jobba - i att acceptera och tycka om din kropp. Du åtgärdade inte ditt problem när du fixade brösten utan försökte bara sminka över det, och det funkar sällan i längden. 

• Kaede

Eftersom komplex handlar om självbilden och att man inte är nöjd med vad man har, egentligen är. Brösten blir en del av den du är så pass mkt att de påverkar diätt värde eller din personlighet. Inte för andra då. Så blir det ju ganska logiskt att komplexen  kan kvarstå även om man estetiskt fixar dem. Eftersom det egentligen inte handlar om brösten utan om jag-värdet.  Det låter som att du inte känner att du duger och den känslan sitter egentligen inte i hur du ser ut. Det finns ju faktiskt massor med kvinnor som har små bröst och faktiskt inte bryr sig om det alls. Eller tjocka magar eller är för korta eller för långa osv. Många människor är ganska fula men de lever på och förstärker andra attribut de har och det där mediokra ansiktet soelar liksom ingen roll. De får partners, bra jobb, har härligt sex, många kompisar och de ägnar kanske noll sekunder åt att tänka på sitt ansikte eller annat under en dag. Brösten, eller magen eller näsan är vad det är liksom och ingenting som definierar dem som person. 

sen kan bildsköna människor ägna hela sin existens åt utseende och ändå inte vara nöjda. 

• Anonym (Kim)
    RaYzLeR skrev 2023-09-26 22:28:36 följande:

Freddie K skrev 2023-09-27 08:47:42 följande:

Jag gillar i alla fall små och fasta bröst. Tycker det är så sexigt.  // Flört

Vad ni gillar för storlek på brösten och tycker är sexigt är helt irrelevant här. 
    Det handlar om TS syn på sina bröst. Vad har det för betydelse för henne vad ni gillar och inte. Vill nog minnas att ni båda hyllat (pun intended) stora bröst. Ni vänder kappan efter vinden. Vad tycker ni att ni tillförde med era kommentarer? Tröttsamt! 
  • Anonym (Boobiez!!!)

Jag skulle absolut inte vilja ha bara mina naturliga  för jag vill väldigt gärna vara bystig. Så att andra kanske tänker vilka stora pattar hon har ok...det lät stört. Men jag vill verkligen ha stora pattar. 

Men jag kanske inte behöver meloner för det och mindre inlägg minskar känslan av att jag är fejk och att jag är någon som stoppat in något under tröjan och låtsas ha jättepattar.

Så det ser ut som oj vad stora pattar hon har jag undrar om de är fejk? Istället för oj vilka stora fejkpattar. Är väl en skillnad där tror jag.

• Anonym (vem)
    Anonym (Boobiez!!!) skrev 2023-09-27 11:36:40 följande:

Jag skulle absolut inte vilja ha bara mina naturliga  för jag vill väldigt gärna vara bystig. Så att andra kanske tänker vilka stora pattar hon har ok...det lät stört. Men jag vill verkligen ha stora pattar. 

Men jag kanske inte behöver meloner för det och mindre inlägg minskar känslan av att jag är fejk och att jag är någon som stoppat in något under tröjan och låtsas ha jättepattar.

Så det ser ut som oj vad stora pattar hon har jag undrar om de är fejk? Istället för oj vilka stora fejkpattar. Är väl en skillnad där tror jag.

Vem använder ens ordet pattar numera? Och om sina egna bröst?

Låter som en övertänd tonårskille som aldrig varit i närheten av ett par bröst, men desperat längtar, som skrivit dina inlägg. 
  • Mimosa86

Jag lägger slingor i håret.
    jag sminkar mig.
    jag använder hudprodukter.
    jag borstar tänderna med tandkräm som ska bleka.
    Jag rakar ben och under armarna.
    Jag har botox i pannan.
    Ibland använder jag push-up i bh.

Ja, som så många andra tjejer är jag fake.
    Hur många är rent naturliga idag?

• Anonym (Boobiez!!!)
    Anonym (vem) skrev 2023-09-27 15:17:45 följande:
    Vem använder ens ordet pattar numera? Och om sina egna bröst?

Låter som en övertänd tonårskille som aldrig varit i närheten av ett par bröst, men desperat längtar, som skrivit dina inlägg. 
    Hahaha :D
  • Anonym (+++)
    Anonym (Boobiez!!!) skrev 2023-09-26 21:43:05 följande:
    Är komplex för små bröst något man alltid bär kvar?

Det beror väl på varför man har komplex., hur ens självkänsla är osv. 
  • RaYzLeR
    Anonym (Kim) skrev 2023-09-27 09:50:33 följande:
    Freddie K skrev 2023-09-27 08:47:42 följande:

Jag gillar i alla fall små och fasta bröst. Tycker det är så sexigt.  // Flört

Vad ni gillar för storlek på brösten och tycker är sexigt är helt irrelevant här. 
    Det handlar om TS syn på sina bröst. Vad har det för betydelse för henne vad ni gillar och inte. Vill nog minnas att ni båda hyllat (pun intended) stora bröst. Ni vänder kappan efter vinden. Vad tycker ni att ni tillförde med era kommentarer? Tröttsamt! 
    Jag har alltid gillat små bröst. Jag har aldrig hyllat stora bröst. Den tråden får du gärna visa mig, för den finns inte.
Svar på tråden Är komplex för små bröst något man alltid bär kvar?