Tvätt inför planerat snitt
Jag behövde göra två tvättar vid första snittet och endast en tvätt med andra barnet. Jag skulle säga att det räcker med en. Jag ficj liksom till och med ha smink på mig konstigt nog.
Jag behövde göra två tvättar vid första snittet och endast en tvätt med andra barnet. Jag skulle säga att det räcker med en. Jag ficj liksom till och med ha smink på mig konstigt nog.
Råden skiljer sig oerhört mycket! Visst är det bra att följa rekommendationerna men vid ett snitt så tvättas hela magen ytterligare en gång vid operation. Jag födde på SÖS och behövde som sagt bara duscha en gång. Fick inte ha nagellack men kunde ha full sminkning om jag ville (valde själv att inte ha det), men det är inte så att kirurgen står och klappar dig under armhålorna och sedan tar fram skalpellen. Vid akuta snitt och vid vanliga förlossningar är det ingen som står och tar bort nagellack eller tvättar sig med diverse schampon innan. Man föder som man är. Vid ett snitt är det endast vid operationsområdet som det måste vara kliniskt. Tror du inte att många kirurger och sjuksköterskor har smink på sig i operationssalen? Vad folk håller på.
TS, ring och extrakolla om du är orolig. Alltid bäst att följa rekommendationerna från sjukhuset där du ska föda. Grattis till bebis och lycka till!! :)