• Anonym (Hm)

Drygt att svara med en tumme upp?

varje Gång jag sjukanmäler mig så svarar kollegorna på en tumme. Vi brukar sjukanmäla oss via sms. När mina kollegor är sjuka så svarar jag ofta att dom ska krya på sig, medans jag bara får en tumme till svar. Är det drygt eller är jag överkänslig? 

• Svar på tråden Drygt att svara med en tumme upp?
  • Anonym (Bjud)

Tycker man kan bjuda till lite mer och skriva krya på dig. Å andra sidan indikerar väl den där tummen upp att man är stressad och har fullt upp?

• Anonym (Offerkofta)

Vill man bli kränkt går det alltid att hitta en anledning

• Anonym (Mm)

Tummen upp på att du är sjuk? Drygt ointresserat svar enligt mig.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Mm) skrev 2023-09-28 07:54:38 följande:

Tummen upp på att du är sjuk? Drygt ointresserat svar enligt mig.

Kände det också
  • Fiona M

Det är väl en markering att de sett det? 

Visst kunde de skriva krya på dig, men tummen i sig tycker jag inte är illa.

• Anonym (Em)

Jag skulle tolka det som ?okej, då vet vi!?  

• Anonym (Bella)
    Anonym (Em) skrev 2023-09-28 08:30:48 följande:

Jag skulle tolka det som ?okej, då vet vi!?  

Det är säkert så de menar.

Upprummen verkar ha fått en betydelseförskjutning och betyder inte längre "bra" utan snarare "uppfattat". Själv brukar jag använda den för att visa uppskattning när någon fixat något, men det kan nog hända att det budskapet inte riktigt når fram...
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Bella) skrev 2023-09-28 08:51:10 följande:
    Det är säkert så de menar.

Upptummen verkar ha fått en betydelseförskjutning och betyder inte längre "bra" utan snarare "uppfattat". Själv brukar jag använda den för att visa uppskattning när någon fixat något, men det kan nog hända att det budskapet inte riktigt når fram...
  • EpicF

Tror det mera är en svar på att de har noterar att du är sjuk. 

• Anonym (A)

Är du en sån som är sjuk ofta hade du fått endast tumme av mig, som svar på att jag noterat din frånvaro.
    Är du sjuk nån gång per år kan jag kanske kosta på mig ett Krya på dig. För egen del hade jag struntat i vilket svar jag fick.

• LFF

Jag ser det mer som ett "Bra, då vet vi, tack för info" utan att skriva det i text.

Svar på tråden Drygt att svara med en tumme upp?