• 1Solen1

Tips till er som har bakteriell vaginos som inte går bort

Jag tror jag har löst det. Vet inte än, ska prova från idag. Min toalettstol skvätter så otroligt mycket på låren så jag har tagit med våtservett på låren efter varje gång jag kissat och jag har inte använt vare sig mild våtservett som baby wipes eller intim wipes.Och även använt samma sorts våtservett till benen och fötterna när dem vattniga flytningarna skvätt ner på benen och fötterna. Jag kommer från idag Bara använda intim wipes både på lår, hela benen och fötterna, för när man sen drar upp kläderna från fötterna så dras ju våtservett vätskan med upp ända till snippan. Jag ska försöka hitta några tex utan glycerin i, för jag läste att det kunde rubba på ph-balansen. 

Jag använder inte intim wipes på själva snippan, hört att många gör det, så jag tipsar att gör inte det, då kan få bakteriell vaginos, och isåfall använd bara intim wipes och aldrig ens baby wipes och verkligen inte vanliga våtservetter. 

Och det som gjorde att mina rikliga vattniga flytningar gick bort förra gången var att jag tog zidoval och direkt efter den kuren tog samtidigt donaxyl och vagi-c (donaxyl och vagi-c är receptfria) (donaxyl har nyss blivit receptfri) samtidigt som jag drack ett glas ekologisk apelsinjuice (är acidic) varje dag. Sen kom dem vattniga flytningarna tillbaka efter två månader tror pga att jag använde våtervetter på låren som inte var intim wipes.  

Svar på tråden Tips till er som har bakteriell vaginos som inte går bort