• Anonym (N)

2 under 2 när blev det lättare?

Anonym (14) skrev 2023-10-01 11:27:40 följande:

"Skräpet" Babybjörn funkade bra med mina 4 och den kommer mina barnbarn förmodligen använda med. 

Jag förstår inte varför man väljer en oergonomisk barnsele, så inte är bra varken för barnens ryggar eller mammans ryggar när det idag finns mycket bättre och ergonomiska selar? 

Är det ekonomi? Baby-björn är billigare? 
  • Anonym (N)

Anonym (14): Min fråga grundar sig på varför många fortfarande väljer att köpa dessa Baby-Björn, trots att det finns många fler märken och bättre ergonomiska selar att välja på idag. 

Jag hade också Baby-björn till mitt första barn, fans i princip enbart det märket. Sedan när jag fick mina andra aå fanns det mer att välja på, och framförallt ergonomiska selar som var bra för min rygg och för barnets rygg. Och dessutom mycket lättare att hantera. 

Så varför folk väljer oergonomiska Baby-björn istället för en bättre ergonomisk sele är en goda. Speciellt om baby-björn dessutom är dyrare. 

• Anonym (N)
    Anonym (14) skrev 2023-10-01 20:35:04 följande:
    Men nyss undrade du om det var en ekonomisk fråga och de var billigare. Hur ska du ha det? 

Tydligen tycker folk de är bra, hanterbara och köper dessa "oergonomiska" BB trots din åsikt. 

Min är enkel, saknar lullull och är väldigt  lätthanterlig. 
    Ja, jag undrade om baby-björn var billigare och att det är därför folk fortfarande köper den. Men nu var den tydligen inte ens billigare, vilket då innebär att det inte är en ekonomisk fråga. 

Så istället för att köpa en billigare ergonomisk sele så väljer folk att fortsätta köpa dyra oergonomiska selar (ja, babay-björn säger sig vara ergonomiska men de är tyvärr inte speciellt ergonomisk). Det går inte ihop för mig. 
Svar på tråden 2 under 2 när blev det lättare?