Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

2 under 2 när blev det lättare?

Jag har två barn med 15-månaders mellanrum, var själv med dem hela dagarna. Lillebror fick vara mycket i bärsjal, tog ett tag att lära mig knyta (testade med docka ett par ggr först), när det fungerade var det helt underbart! Hade båda händerna fria till storebror. 

jag var också noga med alla rutiner. Gick upp tidigt varje morgon och satte dem i vagnen för att följa storasyster till skolan. Gick efter det till öppna förskolan alt. badhus eller en släkting, fördelen på öppna förskolan var att lillebror kunde utforska och deras utbildade förskolelärare gärna hjälpte till medan jag ammade. Efter lunch blev det en långpromenad med båda i vagn, de sov såpass bra i vagnen att jag efter promenaden kunde vila lite själv. 

Eftermiddagarna var lite mer fri, till kvällen fick minsta ligga på mig på soffan tills att vi la oss och storebror sov i sin spjälsäng. 

Det blev mycket lättare när båda skolades in på förskolan samtidigt och båda var såpass stora att de lekte med varandra och kunde sysselsätta sig mer själva. De var då nästan 2 och 3 år gamla. jag såg till så att båda även var blöjfria till sin 2-årsdag. 

Det var slitsamt, men det blir värt det sen!

• Anonym (Em)
    Anonym (Puh) skrev 2023-10-02 12:41:39 följande:
    Ah. Har inte gångavstånd till något tyvärr.

Synd, men kanske bil eller buss?

Vad jag egentligen ville ha sagt med det var att jag mådde bra med rutiner, även barnen. Även att jag hittade aktiviteter att hålla fokus på som bidrog till att dagarna blev roligare och mer hållbara. 

Svar på tråden 2 under 2 när blev det lättare?