• Anonym (!)

Har ni några preferenser vad gäller etnicitet när det kommer till dejting?

Har ni några racial preferences/preferenser gällande etnicitet när det kommer till dejting? Till exempel om ni helst föredrar vita, svarta, latinos/latinas, asiater eller något annat? Om man föredrar svenskar eller folk från till exempel något annat land som Italien?

Diskutera!

• Svar på tråden Har ni några preferenser vad gäller etnicitet när det kommer till dejting?
  • Anonym (Hmm)

Nej faktiskt inte. Jag tittar ändå främst på estetiken av utseendet och så klart personligheten. Båda sakerna måste finnas på plats för att det ska bli en gnista.

• Anonym (Bisexuell kvinna)

Jag föredrar helt klart vita män och vita kvinnor. Klart snyggast. Älskar ljust hår och blå ögon, även fast jag inte har det själv.

Jag tar helst svenskar, annars gärna folk från övriga Norden.

• Anonym (L)

Jag dejtar bara svenska män eller andra män från norra Europa och det handlar enbart om värderingar, till exempel när det gäller kvinnosyn. 

Det är inte konstigare än att invandrare i Sverige kan föredra att dejta personer med samma kulturella bakgrund eftersom de förstår varandra bättre. 

Alla är individer men jag vill inte bli förälskad i en person bara för att sedan inse att vi inte är kompatibla med varandra värderingsmässigt.

När det gäller utseende/ras har det ingen betydelse. Jag har dejtat män som är adopterade eftersom de är lika svenska som jag i sättet. 

Män från Mellanöstern är inte intressanta för mig alls på något sätt. Jag har bott och rest i flera av länderna där och med ytterst få undantag har de en fullständigt vidrig kvinnosyn, inklusive män som hävdar att de särbehandlar kvinnor av respekt. Det är BS och det vet de.

• felicityporter

Föredrar vita européer, helt klart. Det har inget med rasism att göra utan är helt enkelt det utseende jag föredrar och vill dessutom att en partners kultur och religion liknar min. Behöver verkligen inte vara exakt samma, men liknande eftersom det minimerar onödiga konflikter.

• Anonym (Erfaren_man)

Etnicitet är oviktigt för mig. Dock skulle jag tveka att bli tillsammans med en kvinna från Thailand/Filipinerna, dels för att det utseendet inte tilltalar mig och dels för att man lätt får en looser-stämpel då (han kan inte få en kvinna på vanligt sätt så därför importerade han en). 

• Anonym (Nja)

Invandrare här med svenska värderingar!

Själv ratar jag svenska kvinnor. Ytliga varelser som ofta tar inte hand om intimhygien och ofta tråkiga. Stackars svennar som får stå ut med skilsmässor och skit. 

Gillar asiatiska kvinnor och östeuropeiska tjejer som har inte stora ego. Dessutom är de trevliga bara för sakens skull. 

• Gman69

Jag har märkt att svenska tjejer ofta vänder bort  blicken när en invandrare går förbi. Som om invandrare är kåta och tänker på dem. Patetiskt?

• Anonym (Mia)

Mörkhyade, asiater och män med utseende från Mellanöstern går bort för mig.  Finner dem helt enkelt attraktiva.

• Anonym (?)
    Anonym (Mia) skrev 2023-10-01 16:40:57 följande:

Mörkhyade, asiater och män med utseende från Mellanöstern går bort för mig.  Finner dem helt enkelt attraktiva.

Går bort men du finner dem attraktiva???
  • Anonym (Mia)
    Anonym (?) skrev 2023-10-01 16:47:32 följande:
    Går bort men du finner dem attraktiva???
    Hoppsan,  ett litet "inte" kom visst inte med. 
Svar på tråden Har ni några preferenser vad gäller etnicitet när det kommer till dejting?