• Anonym (Jojjo)

Skiljas eller inte? Ältandet konsumerar mig totalt...

Nu har jag inte läst alla andra svar, bara dina svar.

Vi kvinnor analyserar ibland saker för mycket. Ibland vore det bättre att bara ställa sig upp och ta beslutet. Hur mycket hår som än fastnar i plåstret man ska rycka och man inte vill. 

Lite så känns det när jag läser dina inlägg. Du har ett plåster på ett hårigt ställe. Du vet att det kommer göra ont. Som en vaxremsa. Just nu går du omkring med vaxremsan brännande het och funderar på om den ska svalna eller om du ska rycka. 

Innan du gör rycket, för jag tror det är där du kommer landa tänker jag att du behöver ha stadig grund. 

Har du kompisar och familj som du kan prata med i förtroende? Det kommer inte bli lätt alls, det är det aldrig när man bryter en relation. Finns det fler som reagerat på att han nedvärderar dig osv så har du förmodligen ett bra stöd där som undrar varför du är kvar i relationen ännu. Förbered dem som du litar på vad som är på gång om du kan. 

Se till att ha en reservbostad tillgänglig. Gör du slut ska ni inte bo under samma tak även om du funderar på att ta över huset. Du behöver kunna andas och tänka fritt, det gör du inte om du bestämmer dig för att rycka vaxremsan. 

Ta ett snack med din psykolog, jag tror hon har koll låter det som. Där kan du hämta tips och tankar som ger dig stöd i det val du väljer. 

Svar på tråden Skiljas eller inte? Ältandet konsumerar mig totalt...