Inlägg från: Anonym (Sex) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sex)

    Ni som inte får sex men inte vill lämna

    Anonym (Man) skrev 2023-10-02 12:21:59 följande:
    Egentligen är det inte så märkligt. Man bestämmer sig för att infinna sig i förändringen i livete. Det finn människor som blir av med en arm, ett ben eller synen. Inget dom hade önskat och otroligt tråkigt för att inte säga hemskt. Men dom flesta av dom finner sig till slut i sitt "nya liv" och hittar ett sätt att leva vidare.

    För mig är det det samma när man fått sexlivet "bortamputerat". Man finner sig, man vänjer sig och man inrättar sig efter förändringen. Det handlar väl om en inställning till saker och ting. Man tar kontroll över sitt sätt att tänka. 
    Jo, så kan man göra. Det gjorde jag med tills jag kom på att min sexualitet inte är bortamputerad. Jag avslutar nu den här sexlösa relationen och hoppas på att någon annan vill ha sex med mej.
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Liv utan lust) skrev 2023-11-12 21:36:55 följande:
    Du beskriver så bra, det är precis så för mig. Har levt i samma äktenskap utan sex i ca 15 år(!). Jag tror båda egentligen vill men det spårade ur för länge sedan och till sist gick det inte att komma tillbaka till det intima. Ingen av oss försöker ens eller har gjort på evigheter. Kommunikationen är inte heller på topp. Jag har accepterst ett liv utan, blivit sexamputerad, och har inte haft problem med det även om det känns skamligt och onormalt. Lusten har inte gjort sig påmind.
    Tills nu i somras....... Fick till det med min väns bror på en fest, "bara" en spontan kyss som sedan lett till några förbjudna sexmöten. Jag exploderade, det var makalöst att bli påsatt igen. Nu kan jag knappt få nog,  blivit som besatt. Dessvärre har min "älskare" valt att dra sig ur pga att jag är upptagen och dessutom vän med hans syskon. Att bli påkommen skrämmer honom mer än mig. På ett sätt sviker vi ju även min vän/hans syskon.
    Jag är inte villig att lämna min make pga att allt annat är bra förutom det uteblivna sexet. Vi är ett team och pga saker från min barndom är jag livrädd för att leva ensam. Men hur vi lever är förstås inte normalt. 

    "Underbart är kort", en sommar att minnas....... 
    Ja, jo så kan du göra. Min barndom var inget vidare den heller. Kanske därför jag också stannade länge i ett sexlöst förhållande. Rädsla att va ensam, menar jag. Men jag är faktiskt MER rädd att livet bara försvinner förbi utan sex och närhet, därför lämnar jag nu.
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Axel) skrev 2023-11-14 22:35:24 följande:
    Varför skulle det vara knäckande över huvud taget? Om man behöver den bekräftelsen behöver man verkligen jobba på sig själv. Finns så många veka människor.
    Därför att det är ett behov. Du överlever utan sex. Men jag tror faktiskt att det blir en kortare tid än med sex, i alla fall för mej. Vi kan väl konstatera att vi är olika, med olika behov. Min man tycks klara sej fint utan sex, men inte jag. Det går inte. Jag går äntligen vidare. Det är absolut bättre med ensamhet. Då finns hoppet där om att träffa någon som vill ha mej.
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Axel) skrev 2023-11-18 19:15:22 följande:
    Du har sex ett par gånger i månaden och säger att du knappt orkar mer. Du behöver verkligen ta itu med dig själv, för dina barns skull, för din frus skull men också för din egen. Det mest troliga är att ni kommer att ha mindre sex om 5 år, inte mer. Du måste helt enkelt lära dig att hantera det. Att hävda att man inte orkar är bara så svagt. Ska dina barn behöva växa upp med skilda föräldrar för att du måste ha sex en gång i veckan? Otroligt ansvarslöst!
    Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Det här problemet gäller både män och kvinnor. Jag måste klämma in det med, eftersom vissa män tror det bara gäller män. Kvinnor har också sexlust och i mitt fall är den högre än mannens sexlust. Hur i H-e tror det det känns att ständigt bli avvisad? Sen finns det ingen forskning i världen som visar att barn till skilda föräldrar har det sämre än barn till föräldrar som bor ihop. Barnen blir lyckliga när föräldrarna är lyckliga. Att separera kan vara att ta ansvar för sin egen lycka och därmed barnens lycka.
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Axel) skrev 2023-11-19 22:34:29 följande:
    Antingen så ljuger du eller så saknar du all form av kunskap på området. Det går sämre för barn till skilda föräldrar i så gott som alla avseenden.

    "Research has documented that parental divorce/separation is associated with an increased risk for child and adolescent adjustment problems, including academic difficulties (e.g., lower grades and school dropout), disruptive behaviors (e.g., conduct and substance use problems), and depressed mood2.

    Offspring of divorced/separated parents are also more likely to engage in risky sexual behavior, live in poverty, and experience their own family instability. Risk typically increases by a factor between 1.5 and 2."
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6313686/


    En ny avhandling i sociologi från Stockholms universitet visar att barn till separerade som lever i växelvis boende mår ungefär lika bra som barn till föräldrar som inte har separerat.

    www.su.se/nyheter/hur-m%C3%A5r-barn-till-separerade-1.650338
Svar på tråden Ni som inte får sex men inte vill lämna