Inlägg från: Bis mis |Visa alla inlägg
  • Bis mis

Robinson 2023 Höst

Men kommer det inget gränsland idag? Vill se Peder och Pelle tillsammans :D

• Bis mis
    Nandez skrev 2023-10-12 21:08:07 följande:
    Det visas på  söndag på sjuan klockan åtta
    Aha, tack :)
  • Bis mis
    Nandez skrev 2023-10-12 21:10:50 följande:
    Det finns säkert på play
    Nix, ser ut som att det kommer på måndag, men tack annars.
  • Bis mis

Tove är för mig nån som står upp mot machogubbsen, så skönt att se en tjej som säger ifrån och inte jamsar med. Ylva verkar schysst med, gillar att det finns "normala" människor med också, inte bara typiska realityfolk.

• Bis mis
    Nandez skrev 2023-11-16 20:49:42 följande:

Pelle är ärlig

Jag tror att Pelle blåljuger.
  • Bis mis

Se vilka Tove är närmast i gruppen, dom mest sympatiska och samma människor jag skulle ha trivts bäst med. Jag tycker att det säger en hel del.

• Bis mis
    Jhannis skrev 2023-11-16 21:47:09 följande:
    Vilka är Tove närmast med i gruppen? Ja en och det är Ylva...som Tove kommer att hugga i ryggen när hon får chans. 
    Ylva, Emilio och Dani.
  • Bis mis
    molly50 skrev 2023-11-16 21:50:15 följande:
    På vilket sätt då?
    Pelle blånekade till att han skulle ha frågat Tove om vem som skulle röstas på. Han uttrycker sig som en som ljuger, upprepade sitt nekande med samma mening utan att röra en min.
  • Bis mis
    molly50 skrev 2023-11-16 23:37:12 följande:
    Och det gör inte Tove,menar du?
    Nä, hon visade mer känslor, att hon tyckte det var obehagligt. Så som den normala reaktionen är när nån anklagar en för att ljuga. 
  • Bis mis
    Nandez skrev 2023-11-17 18:20:12 följande:
    Tove gjorde samma sak men hon var även arrogant 
    Jag håller inte med. Jag känner igen mig i hennes situation, blir man hårt ansatt som hon blivit så skaffar man sig en mask. Är i en mansdominerad bransch, som ung jobbade jag med en grupp machogubbar, det var trevligt och kul. Sen när jag blev deras chef så blev det som det ser ut att ha varit för Tove i Robinson. Det lätta flirtandet blev från några machogubbar till kommentarer om min kropp fast på ett fientligt vis, som för Tove här. Får igenkänning på stämningen, så nej, jag tycker inte att Tove är arrogant. Däremot gubben Pelle som kommenterar hennes kropp, gräver fram hennes dagbok och läser - sånt beteende känner jag igen.
  • Bis mis
    monstretmonster skrev 2023-11-18 04:34:12 följande:

varför svär du och är otrevlig? 

hon har ett block och penna i sin säck som Pelle rotade i när hon var på Entalula. 

Inte ok beteende, självfallet inte. Pelle verkar riktigt skum.

Vad jag menar är att det är utmärkande att den av kvinnorna som säger sin egen åsikt, är grym på tävlingarna är den som hamnar i skottgluggen. När en machogubbe får bre ut sig, skryta om sin egen förmåga så är dom nöjda. Motsatsen, då jäklar har dom ömma tår. Självkänslan är inte på topp om man inte tål att bli motsagd. Och det från en 60-åring...otroligt.

Nä, Toves upplevelse behöver inte vara som min. Men sånt där förekommer när man inte stryker machosnubbar medhårs.
  • Bis mis
    Nandez skrev 2023-11-18 19:42:08 följande:
    Verkar som just inget har sett det
    Jo, det var flera av deltagarna som såg som nämnde det för Tove och undrade om Pelle fick läsa hennes dagbok. Verkar som om den här gubben gör saker utanför programmets kameror. Såklart.
  • Bis mis
    Motherinlaw skrev 2023-11-21 01:49:25 följande:

Det som är otäckast med hela grejen är att så många man läser och hör om stöttar Tove som är ett riktigt psykfall. Pelles beskrivning av henne stämmer ju rakt av. 

Fast det är omöjligt för oss att veta som ser programmet. Pelle har erkänt efteråt att han ljög på örådet och skrattat bort det. Jag vet inte...det är ju ett tv-program men jag tycker ändå att man får ha mer gränser än så. Som jag ser det är Pelle en shit stirrer av rang som skapat situationen orten-Karro och Tove som inte ger sig. I senaste avsnitten kan man se en dämpad Pelle som säger att han tagit sin retorik för långt. Spel för gallerierna eller äkta, omöjligt att veta. Men att pressa folk så långt...obehagligt att se imo.

Jag brukar se Robinson med lite motstånd, mobbing-tv ibland vilket är obehagligt. Om alla bara tävlade och var ok mot varandra hade det varit betydligt bättre för mig och andra nära jag diskuterar programmet med.
  • Bis mis
    monstretmonster skrev 2023-11-21 15:06:43 följande:

Håller helt med. 

Tycker ärligt talat Karro är obehaglig. Att bli fysisk på det där sättet säger mycket om henne. Om jag var henne i den stunden när Tove lade handen på henne hade jag backat ett steg bakåt och hållt uppe händerna och sagt ?rör mig inte?. Istället valde hon att slå till Tove. Tycker det var onödigt av Tove att lägga sin hand på Karro men hon förtjänade inte att bli slagen, till och med Petra röt ju i där.

Ja. Karro har varit inblandad i mobbing tidigare, tror alla tydliga tillfällen i Robinson. Ken är ju ingen kanonperson heller vad gäller det.

Jag hade ju inte lagt handen på Karro i det läget men reaktionen är upptrissad. Tycker det är bra att Petra är programledare som kan få ner konflikter på bra sätt.

Vissa i programmet är ju unga som Tove. När hon är äldre så kommer hon inte att låta sig triggas igång sådär som Pelle lyckas med. Det är det jag tycker illa om med Pelle, att använda den förmåga man skaffar sig med ålder till att manipulera folk såhär. Man såg på honom i örådet att det är en rolig stund för honom, ett spel.
Svar på tråden Robinson 2023 Höst