• Nandez

Robinson 2023 Höst

I kväll är det dags för Robinson, här pratar vi om vad som händer i programmet i vänlig och respektfull andaGlad

Väl möttGlad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-24 19:10
    OBS
    Inga spoilers

• Svar på tråden Robinson 2023 Höst
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-29 22:38:36 följande:

Frans är som en skvallerbytta

Ja och han åmar sig för Magnus för att få stanna kvar så att Mange skulle hjälpa honom. 
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-11-29 22:42:28 följande:
    Ja jag håller med. Hoppas att Magnus, Franz Karolina åker ut i nästa tävling. Och senare Sara. Vill se i Final Ylva, Emilio.
    Okej
  • molly50
    Jhannis skrev 2023-11-29 20:00:40 följande:
    Han har försökt spara på riset, men sen har han gnällt på nästa alla att dem inte hjälper till med elden, maten och annat som bör göras. Där håller jag med om att om det är någon som jämt sover så är det Karro. Hon gör inget för att hjälpa till.
    Ok. Men det är väl egentligen inget fel i att vara sparsam med maten när de har så dåligt med det.

Ja,jag hoppas att Karro åker ut snart. Jag förstår inte ens vad hon gör där.
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-11-29 22:44:32 följande:
    Ja och han åmar sig för Magnus för att få stanna kvar så att Mange skulle hjälpa honom. 
    Skrattande
  • molly50
    Nandez skrev 2023-11-29 22:22:38 följande:
    Ja, han har varit som en mat polis, hur mycket ris som ska göras i ordning, hur mycket det äts och så vidare. Det var inte något sånt gnällande innan. Vissa gör mer vissa mindre men det fungerade innan Magnus kom tillbaka men det verkar på honom som om det är han som fixar altt o.s.v.
    Ok. Inget fel i att vara sparsam med maten om de har dåligt kvar,som sagt.
    Men han ska ju inte styra och ställa över alla andra. 
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-11-29 23:03:11 följande:
    Ok. Men det är väl egentligen inget fel i att vara sparsam med maten när de har så dåligt med det.

Ja,jag hoppas att Karro åker ut snart. Jag förstår inte ens vad hon gör där.
    tyckte inte att det handlade om slöseri. Han kom tillbaka och började bossa med dom andra.

Dom hade klarat maten m.m. utan honom
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-29 23:06:34 följande:
    tyckte inte att det handlade om slöseri. Han kom tillbaka och började bossa med dom andra.

Dom hade klarat maten m.m. utan honom
    Precis han bossade/bossar över det andra. Tyckte Magnus var bra på Gränslandet. Men han har väl PMS när han inte får äta sig mätt Skrattande varje dag.

Jag blir grinig om inte jag får mat när jag är hungrig.

Ja jag tror att alla klarar sig med maten så ingen behöver bossa över någon annan.
  • Anonya

Men det var ju helt knäppt att Vilmer som en protestaktion mot Magnus sparande kokade så mycket ris att de inte ens orkade äta utan måste slänga det följande dag för att inte riskera matförgiftning. När man har så lite så är det ju helknäppt.

Jag gillade när Magnus berättade om sitt tuffa liv och hur han fått det på rätt köl igen. Det gav en lite annorlunda syn. 

• Nandez
    Jhannis skrev 2023-11-30 00:30:12 följande:
    Precis han bossade/bossar över det andra. Tyckte Magnus var bra på Gränslandet. Men han har väl PMS när han inte får äta sig mätt Skrattande varje dag.

Jag blir grinig om inte jag får mat när jag är hungrig.

Ja jag tror att alla klarar sig med maten så ingen behöver bossa över någon annan.
    Jag håller med dig, tycker att det är fel att komma och bossa med dom andra, dom hade fixat det utan honom. Tror snarare att det handlar om att han är rädd att inte få tillräckligt att äta. Magnus är en av dom som pratat mycket om mat och hunger
  • Nandez
    Anonya skrev 2023-11-30 00:46:07 följande:

Men det var ju helt knäppt att Vilmer som en protestaktion mot Magnus sparande kokade så mycket ris att de inte ens orkade äta utan måste slänga det följande dag för att inte riskera matförgiftning. När man har så lite så är det ju helknäppt.

Jag gillade när Magnus berättade om sitt tuffa liv och hur han fått det på rätt köl igen. Det gav en lite annorlunda syn. 

Dom har ju klarat det utan Magnus varför ska han styra och ställa

Robinson handlar väl inte om mitt livs historia
Svar på tråden Robinson 2023 Höst