Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Robinson 2023 Höst

Nandez skrev 2023-11-23 23:30:14 följande:
    Nej, det har du inte
    I bland säger man för mycket så undrade...
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-11-24 00:02:41 följande:
    Jag tycker väl att alla som var med och mobbade och fryste ut Emilio och Therese har skuld i det. 
    Håller med dig Molly.....Men av dem som är kvar så håller jag på Wilmer Knaske bara för att jag är från Norrbotenn Kram
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-11-24 00:07:03 följande:
    Men står det inte i trådstarten att det är en spoilertråd så frågar man innan man spoilar.
    Svårare än så är det inte. 
    På facebook har man robinsongrupper där det tydligt står att det är en spoilergrupp.
    Då är man med på eget bevåg.
    Men här framgår det inte och då frågar man. 
    Bra där
  • Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-11-24 20:28:36 följande:
    Nej god ton är att skriva reglerna så att alla vet, man kan ju inte gissa sig till reglerna. Det vanliga på nätet är att man håller sig undan trådar om man inte vill veta
    Vore kanske på plats att du öppnar en egen tråd där du får spoila när du vill eller hur.
  • Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-11-24 23:59:06 följande:
    Behövs inte när det redan finns en. Tips till dig är dock att tänka på din ton, det står i ts
    Vilken ton har jag? Jag säger bara vad jag tycker.....Jag har varit med i denna sida från start och har inte haft problem med trådstartaren. 
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-25 23:51:31 följande:
    Sluta tramsa, varför ska jag som startat tråden hålla mig undan. Som sagt det har fungerat i många år utan problem, alla har förstått hur det fungerar
    Vi som är med i tråden har kanske nämnt att vi tittat på play Gränslandet, men att vi spoilar inte om detta. Inget snack förrän på söndag när alla avsnitt kollats av alla andra snackar vi om Gränslandet. Det har fungerat så i många år.
  • Jhannis

Ja Gränslandet är slut. Jag tycker att det är alldeles för länge med Gränslandet, människorna där blir trötta på varann då tiden där går väldigt sakta. För några år sen fick deltagarna i Gränslandet att bygga nåt under veckan så dem fick tiden att gå, men i år har det varit väldigt långtråkigt att titta på det fyra som kämpar tillbaka.

• Jhannis

Jag har följt Finlands Robinson och måste säga att deltagarna har väldigt stora tävlingar och även immunitetstävlingar. Inte alls som Svenska deltagarna som har mesiga tävlingar. Där tar deltagarna hand om varann och alla är vänner och nästan alla fäller en tår när någon röstas ut.

Det är likadant på Robinson Australien.

Så jag undrar varför Svenskarna komma lättare undan. Krävs inte massor att vara med i Robinson Sverige mer än att deltagarna ska bete sig illa och vara mobbande. Man borde nog be produktionen kolla den Finska och Australienska Robinson till nästa gång programmet spelas in.

• Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-26 22:42:50 följande:
    Håller med dig, det har varit mycket dötid och sysslolöshet i år
    Verkligen jag kan tänka mig att om det inte blir förändringar på Gränslandet så kommer inte folk söka sig till Robinson för det är många som hamnar där och sak dem gå 7 dagar i veckan flera veckor utan att ha nåt att göra då blir det tråkigt.

Gränslandets kiosken var löjlig för om jag minns rätt så var det endast två gånger nåt ätbar.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-26 22:46:43 följande:
    Inte sett det finska Robinson men sett Australiens och jag håller med dig

Tidigare så tycker jag inte att det svenska Robinson varit så dåligt
    Jag bor på gränsen till Finland så jag får in Finska kanalerna. Var ett tag sen jag tittade på Australiens, men tävlingarna har varit bättre.

Nä Svenska Robinson har varit bra, men verkar bli sämre och sämre. Det är som att det inte krävs av deltagarna nästan nåt. Inte blir dem tillsagda heller hur fult dem än beter sig. Ja vissa, men inte alla skickas hem.
Svar på tråden Robinson 2023 Höst