Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Bonde söker fru 2023

Varför är det bara tre bönder i år?

• Tecum
    Jhannis skrev 2023-10-05 00:14:07 följande:
    Det låter som att det är fel att man tar in personer som Bonden redan har haft ett långt kontakt med. Fattar nada hur tv 4 gör....Det är så fel mot det andra sökande....är hela programmet bara hitte på eller?
    Det verkar som om TV4 vill ha konflikter eftersom man tjatade så mycket om Helenas besök hos honom. Men det var likadant i fjol, Jon Krista hade ju haft en relation med en av kvinnorna som han tog till gården. Men det hjälpte inte, hon valdes bort. Så det är inte automatiskt en fördel att de haft kontakt tidigare.

Jag är mer frågande till Jens som haft brevkontakt med en kvinna i 1,5 år utan att de träffats. Verkar inte vara några heta känslor där...
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-10-04 22:18:21 följande:
    Jakob har hoppat av, det framkom inte varför
    Första tanken är att han träffat en partner på egen hand.
  • Tecum

Jag blev lite förtjust i Helena, det är kläm i henne. Både handlingskraftig och lite rebell, hon låter sig inte styras av TV4. Dessutom är hon snyggast av Mickes kvinnor. Det är svårt att hindra någon att handla av bönderna och det är alltid någon som bor nära bonden. Att lämna brevet direkt till honom var dock en markering och kanske lite över gränsen. Men vad jag förstår hade de inte umgåtts mer än den gången. Att bo nära bonden är och förblir ett plus då han inte är flyttbar, det måste kvinnorna inse.

Hon från Umeå som blev förbannad på Helena, henne ska han akta sig för! Herregud vad hon svamlade under dejten och hade han sett vad vi såg av gnällande hade han garanterat valt bort henne direkt.

Jens från Hedemora  är den typ av bonde som fanns i de första programmen, har vanlig produktion, har aldrig haft en relation och behöver verkligen hjälp att hitta någon. Undrar om tjejerna är klara över det, han är troligen inte så bra på uppvaktning utan behöver en startsträcka och lite stöd. Det krävs en jordnära och tålmodig tjej för att det ska bli något men han kommer att bli en jättebra äkta man. Brudar som bara vill vara med i TV gör sig inte besvär. Jag är rädd för att han är den typ av bonde där tjejer lämnar gården frivilligt.

Jag reagerade på det en av Mickes kvinnor sa "hur kan han vara singel?". Samma sak gäller Mimmi, jättesnygg, trevlig och framåt. Jag misstänker att bägge är väldigt kräsna och det brukar inte sluta bra. Se bara på Jon-Krista i fjol, han valde den snyggaste tjej som öht varit med i serien och som dessutom var duktig och framåt, började ta hand om renarna direkt. Ändå dög hon inte.

• Tecum
    Nandez skrev 2023-10-05 23:24:31 följande:
    Det skrevs att han hoppat av efter inspelningen och att Tv 4 klippt bort honom
    Men hur klippte man bort tiden på Sundbyholm? Där var ju alla tillsammans, både bönderna och tjejgrupperna.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2023-10-05 23:28:33 följande:

Läste på FB att Bonde söker fru även plockat bort när bönderna fick breven hem till sig. Tv 4 gör programmen kortare och kortare.

Stör mig inte alls att det försvann, det tillförde inte mycket.

Men jag är rädd att programmet blir segare än vanligt nu när det bara är tre bönder med.
  • Tecum
    molly50 skrev 2023-10-06 16:10:27 följande:
    Ok. Varför inte? Om det redan har gått ut att han har valt att hoppa av så borde ju även anledningen ha framgått.

Detta enligt Flashback men alla vet ju sanningshalten där...

"Han fick fylleslag under den festen bönderna har, det kom fram att han hade tjej sen innan, hans polare hånglade med en brevskrivare och det blev slagsmål. En brevskrivare körde rattfull därifrån och alla brevskrivare åkte hem på söndagen. Linda kom skällde ut och meddela att han ej fick va med mer. Denna enl (mig) säker källa"
     Citera+  Citera

• Tecum
    molly50 skrev 2023-10-06 16:10:27 följande:
    Ok. Varför inte? Om det redan har gått ut att han har valt att hoppa av så borde ju även anledningen ha framgått.
    Det verkar ju ändå som om han blev utkastad, inte att han avstod frivilligt eftersom det är så tyst.
  • Tecum
    molly50 skrev 2023-10-06 16:52:29 följande:
    Ok. Ja,om det där stämmer så ska han ju självklart inte vara med.
    Men man kan ju aldrig veta säkert när det gäller sådant som skrivas på FB.
    Tecum skrev 2023-10-06 16:35:51 följande:
    Det verkar ju ändå som om han blev utkastad, inte att han avstod frivilligt eftersom det är så tyst.
    Fast de brukar ju berätta ändå,även om personen har blivit utkastad.
    Det kommer nog fram så småningom. Det påstås också att han misshandlat en tjej, om det var före eller efter han blev utsparkad fick jag inte kläm på.

Usch, det känns inte bra att springa med skvaller men alla undrar ju och TV4 har bäddat för detta genom att inte säga något. Det hade räckt att säga att han blev avstängd på grund av olämpligt uppträdande.
  • Tecum

Ni som har koll, valde Jens bort den tjej som han haft kontakt med i bortåt två år men inte träffat? Jag minns inte vem det var men har för mig att hon var mörkhårig.

Bra att Micke valde bort kvinnan med macken, hon verkade sjukt jobbig. Om han sen gör av med Pia också ökar chanserna att det ska bli något bestående.

Svar på tråden Bonde söker fru 2023