Inlägg från: Henke81 |Visa alla inlägg
  • Henke81

Bonde söker fru 2023

Bara jag som håller på Jimmy?

• Henke81
    Tecum skrev 2023-11-26 19:10:19 följande:

Erik sa i en artikel att han inte alls är svartsjuk utan att det är TV4 som vinklar det. Vi får väl se.

Jo man kan ju tänka sig att tv har förstärkt intrycket lite.
  • Henke81

Himla tjat om den där Jimmy. Visst, han är väl inte supersnygg, men är Erik det då? Känns lite som hugget eller stucket dom emellan. Jimmy har ju ändå ett gladare och mycket charmigare utseende än vad Erik har.

Är Jimmy verkligen så motbjudande ful?

Det är sant att Jimmy inte på något vis känns som en landetkille, men det tycker jag samtidigt inte att Erik gör heller. Mer så än Jimmy, absolut, men jag vet inte. Det var väl Martin som hade passat bäst i så fall.

Samtidigt så känns ju Jimmi som en öppnare och otroligt mer flexibel kille än Erik. Öppen för att lära sig, öppen med vem han är och vad han inte kan osv. Han vet att han inte är en landetkille och han försöker inte låtsas.. 

• Henke81
    molly50 skrev 2023-12-06 20:50:44 följande:
    Jag gör det fortfarande. 
    Har inte heller fått nån mer positiv bild av honom över tiden
  • Henke81
    molly50 skrev 2023-12-06 20:59:15 följande:
    Stackaren! 
    Han hittar säkert nån tids nog
  • Henke81
    Jhannis skrev 2023-12-06 21:02:15 följande:
    Jag tycker inte Erik är sliskig, däremot är han väldigt allvarlig, men Erik passar Mimmi bättre än Jimmie för han är sliskig och tror att han är en Kasannova/kungen av alla.
    Jag tycker Jimmy känns som en utåtriktad sprallig partykille. Ser honom inte som sliskig.
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-06 21:10:31 följande:
    Partykille på en bondgård känns lite knasigt, inte så mycket party där
    Jag har aldrig sett honom passande på en gård direkt nej. Men vad har det med saken att göra 
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-06 21:16:54 följande:
    Han befinner sig hos en bonde, tror väl inte att Mimmi flyttar till stan
    Jag skrev bara att jag inte tyckte att han var sliskig vilket någon påstod. Han passar inte på landet det håller jag med om men det lyste liksom inte bondgård om Erik heller..
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-06 21:24:05 följande:
    Tycker att Jimmy har höga tankar om sig själv, att han är lite förmer än Erik

Om Erik är svartsjuk eller inte är svårt att veta 

Han är väl en liten nivå högre socialt och verbalt, och eftersom han inte är från landet har han väl inte riktigt vett att anpassa sig och hålla på sig utan han beter sig som sig själv och skrattar och har roligt. Utan att kunna koderna.. 

Jag vet inte om Jimmy tycker sig vara för mer än Erik men jag gissar att det fanns saker vi inte såg som kanske fick honom att känna sig självsäker. 

Överlägsen självsäkerhet tyckte jag ju samtidigt vi såg hos Erik när han dansade på festen. 

Så de fick väl båda sina 15 sekunder i rampljuset när de kunde vara kungar?

1-1 dem emellan där!

Vad gäller svartsjuka så har jag inte heller nån aning om han är problematiskt svartsjuk eller inte, men utifrån vad vi tittare såg i rutan så framstod det så. 

• Henke81
    Jhannis skrev 2023-12-06 22:03:34 följande:
    Menar du verkligen att statsbor har högre social beteende och att dem är mer verbala än folk som bor på landet? Menar du verkligen vad du skriver?
    Fast det skrev jag ju inte
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-13 21:42:20 följande:
    Tror inre det kommer att hålla
    Viktigaste är väl att de har en fin tid tillsammans så länge det håller?
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-13 21:44:51 följande:
    Troligen

Skeptisk till att A faktiskt kommer att dyka upp mera i programmet.

För det första så verkade hon vilja packa väskan och åka hem redan dag ett!

Sen så såg det inte ut som att hon nån gång under programmets gång verkade va så överdrivet kär i J.

Men vad vet jag, jag har inte sett precis alla minutrar av vartenda avsnitt, men jag tyckte ändå att hon kändes minst intresserad av bonden J och av att flytta till södra Dalarna utav alla tjejerna som var på gården? Möjligt att det var annat på speeddejtingen på slottet, men väl på plats i Hedemora.. Nja. Jag tyckte inte att det gnistrade om dom direkt?

För det tredje verkade hon öht lite trivas med att vara med i TV. 

Men vi får se..

• Henke81
    Nandez skrev 2023-12-14 19:06:33 följande:
    Absolut men Mimmi verkade inte så jätte kär. Jimmy sa ju i trailern att det är inte så bra som det ser vilket jag tolkar som att det inte är någon stormande romans direkt
    Nej det verkade hon faktiskt inte. Hon verkade möjligen faktiskt lite kär i Jimmy, men absolut inte överdrivet, och framförallt var det ganska tydligt tycker jag att hon fortfarande hade känslor för Erik OCKSÅ.

Hon ville nog gilla Jimmy mer.
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-14 20:54:22 följande:
    Jimmy är inte så framåt han eller
    Han kände väl för tusan av osäkerheten
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-14 19:45:06 följande:
    Ändå ville han ha fler än tre tjejer hem till gården, märkligt av honom

Alexandra ville hem ganska tidigt då borde han ha förstått att hon inte var så intresserad. Han verkade inte begripa det
    Nej han begrep inte det som var uppenbart för alla. Att A var den på gården som var absolut minst intresserad av honom.., MEN samtidigt är man lite blind när man är kär och risken finns att man önsketänker och blundar för det uppenbara under en kort fas. Fler än Jens har nog gått i den fällan någon gång i livet.
  • Henke81
    Nandez skrev 2023-12-14 21:22:23 följande:
    Man är ju två om att dejta, han får ju visa sitt intresse också
    När hon dök upp på resan så visste ju Jimmy redan att hon bara ville vara kompis.
  • Henke81
    Jhannis skrev 2023-12-14 21:11:49 följande:
    Vi tittare vet inte vad dom pratat om efter valet. Kan vara så att Mimmi fattade att det inte fungerar mellan dem när Jimmi efter två dagar reste hem till Västkuseten .
    Hon har haft några dagar och tänka på om hon verkligen gjorde rätt val, men ändå ville åka på resan som kompis med Jimmi. Annars hade hon fått göra som Jens att åka med sin syster Skrattande

Men ärligt Mimmi och Jimmi passade inte varann.

Så tror jag också. Så länge Jimmy var där efter slutvarvet var de väl inne i en bubbla, sen blev det väl kanske en kontrast så fort Jimmy åkte och tankarna går väl också på högvarv då. Jag tror också att hon och Erik ganska snart började smsa varandra? Kanske rent av nåt första medd från Erik till henne medan Jimmy fortfarande var där på Öland. Bara en magkänslegissning.

Mimmi hade ju inte helt släppt känslorna för Erik vid slutvalet. Jag tror hon charmades av Jimmy och ville vara kär i en glad kille som han men på djupet sångbar det Erik hon var intresserad av innerst inne. Tror inte det handlar ett dugg om händighet eller vem som passar på en gård, utan om att Erik var mer manlig till sin person.

• Henke81
    Jhannis skrev 2023-12-14 21:37:30 följande:
    Jimmi hade hoppats att deras känslor skulle komma tillbaka när det träffas

Ja precis han försökte skoja lite och vara lite charmig men han kände väl direkt att han inte fick respons. Han sade ju det i tv programmet. Då blir han ju lite hämmad och visar väl inte så mycket framfötter heller efter ett litet tag. Det är ju inte konstigt. Den Maggies spiralen är igång. Mimmi å sin sida fick väl dåligt samvete, eller blev besvärad när hon märkte att Jimmy ville mer och det fick väl henne att bli än mer reserverad. 

Får jag gissa hade hon redan träffat Erik igen när hon åkte till hotellet där Jimmy var. 

Svar på tråden Bonde söker fru 2023