Bonde söker fru 2023
Bara jag som håller på Jimmy?
Bara jag som håller på Jimmy?
Erik sa i en artikel att han inte alls är svartsjuk utan att det är TV4 som vinklar det. Vi får väl se.
Varför håller alla på Erik?
Himla tjat om den där Jimmy. Visst, han är väl inte supersnygg, men är Erik det då? Känns lite som hugget eller stucket dom emellan. Jimmy har ju ändå ett gladare och mycket charmigare utseende än vad Erik har.
Är Jimmy verkligen så motbjudande ful?
Det är sant att Jimmy inte på något vis känns som en landetkille, men det tycker jag samtidigt inte att Erik gör heller. Mer så än Jimmy, absolut, men jag vet inte. Det var väl Martin som hade passat bäst i så fall.
Samtidigt så känns ju Jimmi som en öppnare och otroligt mer flexibel kille än Erik. Öppen för att lära sig, öppen med vem han är och vad han inte kan osv. Han vet att han inte är en landetkille och han försöker inte låtsas..
Han är väl en liten nivå högre socialt och verbalt, och eftersom han inte är från landet har han väl inte riktigt vett att anpassa sig och hålla på sig utan han beter sig som sig själv och skrattar och har roligt. Utan att kunna koderna..
Jag vet inte om Jimmy tycker sig vara för mer än Erik men jag gissar att det fanns saker vi inte såg som kanske fick honom att känna sig självsäker.
Överlägsen självsäkerhet tyckte jag ju samtidigt vi såg hos Erik när han dansade på festen.
Så de fick väl båda sina 15 sekunder i rampljuset när de kunde vara kungar?
1-1 dem emellan där!
Vad gäller svartsjuka så har jag inte heller nån aning om han är problematiskt svartsjuk eller inte, men utifrån vad vi tittare såg i rutan så framstod det så.
Skeptisk till att A faktiskt kommer att dyka upp mera i programmet.
För det första så verkade hon vilja packa väskan och åka hem redan dag ett!
Sen så såg det inte ut som att hon nån gång under programmets gång verkade va så överdrivet kär i J.
Men vad vet jag, jag har inte sett precis alla minutrar av vartenda avsnitt, men jag tyckte ändå att hon kändes minst intresserad av bonden J och av att flytta till södra Dalarna utav alla tjejerna som var på gården? Möjligt att det var annat på speeddejtingen på slottet, men väl på plats i Hedemora.. Nja. Jag tyckte inte att det gnistrade om dom direkt?
För det tredje verkade hon öht lite trivas med att vara med i TV.
Men vi får se..

Så tror jag också. Så länge Jimmy var där efter slutvarvet var de väl inne i en bubbla, sen blev det väl kanske en kontrast så fort Jimmy åkte och tankarna går väl också på högvarv då. Jag tror också att hon och Erik ganska snart började smsa varandra? Kanske rent av nåt första medd från Erik till henne medan Jimmy fortfarande var där på Öland. Bara en magkänslegissning.
Mimmi hade ju inte helt släppt känslorna för Erik vid slutvalet. Jag tror hon charmades av Jimmy och ville vara kär i en glad kille som han men på djupet sångbar det Erik hon var intresserad av innerst inne. Tror inte det handlar ett dugg om händighet eller vem som passar på en gård, utan om att Erik var mer manlig till sin person.
Ja precis han försökte skoja lite och vara lite charmig men han kände väl direkt att han inte fick respons. Han sade ju det i tv programmet. Då blir han ju lite hämmad och visar väl inte så mycket framfötter heller efter ett litet tag. Det är ju inte konstigt. Den Maggies spiralen är igång. Mimmi å sin sida fick väl dåligt samvete, eller blev besvärad när hon märkte att Jimmy ville mer och det fick väl henne att bli än mer reserverad.
Får jag gissa hade hon redan träffat Erik igen när hon åkte till hotellet där Jimmy var.