Bonde söker fru 2023
Älskar Bonde söker fru. Vacker.miljö, sommar, kärlek och lite intrige, knasigheter som man lyckligtvis slipper själv.

Älskar Bonde söker fru. Vacker.miljö, sommar, kärlek och lite intrige, knasigheter som man lyckligtvis slipper själv.

Den här tråden kommer bli som en bokcirkel. Jag ska ta igen det jag missade på lunchen.

Anna visste säkert vad hon gjorde. Killar gilmar när man visar sig lite svag. Då kan man få lite special treatment. Då får hon vara ensam med honom på kuppen.

Jenny och Micke hade trevligt idag och ser ut att passa väldigt bra ihop.
Men trailern o.nästa avsnitt bådar inte gott. Vad händer ?! Jenny gråter där och kramar om Micke. Kommer han rösta ut Jenny eller lurar Tv4 oss tittare ?  Hm, det återstår att se.
Mimmi och Erik tror jag också på !Söt/snygg och samma intressen, fint!

Mimmi väljer mellan Jimmy och Erik, de andra är tyvärr bara utfyllnad. Om det sen är ett klokt val återstår att se... Vad tycker ni tjejer om Erik, jag tycker att han är både för smörig och för på. Rabblar komplimanger av alla krafter. Han påminner mig om den typ vi sett i BSF förr, den som vill vinna till varje pris men inte bryr sig om partnern är kamerorna är borta. Om Mimmi varit min dotter hade jag hoppats att hon inte skulle välja Erik, jag litar inte på honom.
 Micke är lite av en gåta, alla hyllar honom som om han vore Guds gåva till kvinnorna, ändå har han inte haft någon relation efter att hustrun gick bort. Låter han tjejerna få för mycket att säga till om i kärleken? Har de velat ha pappa för sig själva? Det är okej att de får träffa kvinnorna men att låta dem påverka valet låter inte sunt. De är vuxna och har passerat bonusmammastadiet, nu är det Mickes känslor som gäller. 

Får för mig att det inte kommer att bli så mycket kärlek i slutänden. Vet inte varför jag fått för mig det

Ja, orka rodda med lantbruk, hus och barn kräver en del energi. En tjej som har det är nog ett måste.

Är det rätt och rimligt stt peka ut vissa killar som deltar i Bonde som nästan sjukligt svartsjuka?
Jag tänker särskilt de som deltar på Mimmis gård. 
Jag tycker det är hårresande att deltagare kanske ska behöva leva med ett velt felaktigt rykte efteråt. Hur kommer inte det påverka dom och personer de möter senate ?
Det är nästan förtal faktiskt. Produktionen  och hur de filmar är en del av problemet och sen spinner folk på. Men de flesta känner inte dessa personer.

Tycker synd om Jens. Han gjorde så gott han kunde. Han behandlade alla tjejer väl och jättebra - men det blev rörigt i slutet.
Synd att han föll så hårt för omogna Alexandra. Det fanns andra bra tjejer där
 Men vi vet ju alla att man inte kan styra sina känslor. Personkemi är ett mysterium.
Hoppas att han träffar den rätte och alla tjejer i gänget där också.
Mimmi valde Jimmy, tyckte det var väntat när man såg deras dejter i slutet. De liknar varandra och ser ut att ha äktenskapstycke - men de fortsätter dejtandet, sen får de se.
Men varför fick vi inte se Mickes val ? Är det ett avsnitt till ?

Blev glad av att se Mickes och Mariettes känslor för varandra. Det bubblade verkligen. Fin resa fick de också!