Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Bonde söker fru 2023

molly50 skrev 2023-10-04 20:57:19 följande:
    Ne,och i så fall så lär det väl komma fram förr eller senare. 
    Japp
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-10-04 20:58:11 följande:
    Ja,fydå. Det måste vara hemskt.
    Ja, verkligen ingen skön känsla
  • Nandez

Det var en av Jens tjejer som hade haft brevkontakt med honom i 1 1/2 år. Dom borde ha hunnit känna varandra ganska bra

• Nandez
    Tecum skrev 2023-10-04 21:13:45 följande:

Varför är det bara tre bönder i år?

Jakob har hoppat av, det framkom inte varför
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-10-04 22:56:07 följande:
    Ok. Ja,det låter ju märkligt. 
    Ja, det tyckte jag var lite märkligt. Det var ju ganska lång tid också
  • Nandez
    molly50 skrev 2023-10-04 23:11:32 följande:
    Ja,precis. Men vilken av dem var Jens?
    Killen från Hedemora
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-10-05 00:14:07 följande:
    Det låter som att det är fel att man tar in personer som Bonden redan har haft ett långt kontakt med. Fattar nada hur tv 4 gör....Det är så fel mot det andra sökande....är hela programmet bara hitte på eller?
    Det behöver inte automatiskt betyda att det är en fördel
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-10-05 10:39:12 följande:
    Det verkar som om TV4 vill ha konflikter eftersom man tjatade så mycket om Helenas besök hos honom. Men det var likadant i fjol, Jon Krista hade ju haft en relation med en av kvinnorna som han tog till gården. Men det hjälpte inte, hon valdes bort. Så det är inte automatiskt en fördel att de haft kontakt tidigare.

Jag är mer frågande till Jens som haft brevkontakt med en kvinna i 1,5 år utan att de träffats. Verkar inte vara några heta känslor där...
    Jag håller med om Jens
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-10-05 11:07:08 följande:

Jag blev lite förtjust i Helena, det är kläm i henne. Både handlingskraftig och lite rebell, hon låter sig inte styras av TV4. Dessutom är hon snyggast av Mickes kvinnor. Det är svårt att hindra någon att handla av bönderna och det är alltid någon som bor nära bonden. Att lämna brevet direkt till honom var dock en markering och kanske lite över gränsen. Men vad jag förstår hade de inte umgåtts mer än den gången. Att bo nära bonden är och förblir ett plus då han inte är flyttbar, det måste kvinnorna inse.

Hon från Umeå som blev förbannad på Helena, henne ska han akta sig för! Herregud vad hon svamlade under dejten och hade han sett vad vi såg av gnällande hade han garanterat valt bort henne direkt.

Jens från Hedemora  är den typ av bonde som fanns i de första programmen, har vanlig produktion, har aldrig haft en relation och behöver verkligen hjälp att hitta någon. Undrar om tjejerna är klara över det, han är troligen inte så bra på uppvaktning utan behöver en startsträcka och lite stöd. Det krävs en jordnära och tålmodig tjej för att det ska bli något men han kommer att bli en jättebra äkta man. Brudar som bara vill vara med i TV gör sig inte besvär. Jag är rädd för att han är den typ av bonde där tjejer lämnar gården frivilligt.

Jag reagerade på det en av Mickes kvinnor sa "hur kan han vara singel?". Samma sak gäller Mimmi, jättesnygg, trevlig och framåt. Jag misstänker att bägge är väldigt kräsna och det brukar inte sluta bra. Se bara på Jon-Krista i fjol, han valde den snyggaste tjej som öht varit med i serien och som dessutom var duktig och framåt, började ta hand om renarna direkt. Ändå dög hon inte.

Intressant sammanfattningGlad 
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-10-05 10:40:58 följande:
    Första tanken är att han träffat en partner på egen hand.
    Det skrevs att han hoppat av efter inspelningen och att Tv 4 klippt bort honom
Svar på tråden Bonde söker fru 2023