Bonde söker fru 2023

Himla tjat om den där Jimmy. Visst, han är väl inte supersnygg, men är Erik det då? Känns lite som hugget eller stucket dom emellan. Jimmy har ju ändå ett gladare och mycket charmigare utseende än vad Erik har.
Är Jimmy verkligen så motbjudande ful?
Det är sant att Jimmy inte på något vis känns som en landetkille, men det tycker jag samtidigt inte att Erik gör heller. Mer så än Jimmy, absolut, men jag vet inte. Det var väl Martin som hade passat bäst i så fall.
Samtidigt så känns ju Jimmi som en öppnare och otroligt mer flexibel kille än Erik. Öppen för att lära sig, öppen med vem han är och vad han inte kan osv. Han vet att han inte är en landetkille och han försöker inte låtsas..
Valen gick som väntat. Martin var körd från början, lite synd om honom som hade stora förhoppningar och känslor för Mimmi, men om han sett vad vi tittare sett var det givet att hennes favoriter är Erik och Jimmy. Intressant att Erik slirade på frågan om sin svartsjuka, han tyckte det är "naturligt" i vissa lägen och tog inte tydligt avstånd. Men Mimmi är så kär att hon överser med det.
Bra att Micke valde bort den uppskruvade Kari, det hade inte blivit bra. Micke känns lite mesig, varför sa han inte ifrån till Jenny när de var iväg så länge? Han borde förstått att det skulle bli dålig stämning. Jenny är taktisk och lockade med cafékonceptet och fick med honom på att smida gemensamma planer. Hon ligger bäst till just nu.
Får för mig att det inte kommer att bli så mycket kärlek i slutänden. Vet inte varför jag fått för mig det
Tycket Micke ska välja Jenny, hon är mysig, busig och full av energi vilket han behöver. Mariette känns väldigt seg och väldigt layed back.
För Mimmi så har jag trott att hon skulle välja Erik för dom hade det så mysigt ihop men nu vet i tusan om inte Jimmy är ett bättre val. Erik känns lite som om han spelar.
Det lär visa sig hur det blir
Jag tvivlar också på att vem än Mimmi väljer så tror jag inte det kommer att hålla i längden.
Mickes val av Marjette eller Jenny får man se nu i veckan hur han känner. Jenny är också lite på som Kari var och att hon gillar motrocyklar är en grej, men livet på gården innebär en massa jobb och inte bara vara ute och åka MC. Marjette är mera gjordnära och lugn av sig.
Hur det ska gå för Jens vet jag inte