Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Bonde söker fru 2023

Jhannis skrev 2023-12-13 20:46:04 följande:
    Som man bäddar får man ligga....Jag tror att Jens skickade hem Sabina med för att senare ta kontakt ingen när han är ensam med Alexandra.
    Men Jens blev ju förälskad i Alexandra redan på Sundbyholm och har satsat helt på henne. Att begära att han plötsligt ska vara med Sabina är inte rätt mot henne heller. Varför kräver ni att en kille ska knäppa av och på känslorna som med en lysknapp?

Han hoppas fortfarande på Alexandra men hon har inte rätt känslor för honom. Hon vill bara vara till lags, för osäker för att säga tydligt nej Men hon borde åkt hem från början och stannat där.
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-14 19:17:13 följande:
    Mimmi verkade inte vara så jätte intresserad av Jimmy ärligt talat. Tycker att man tar det lugnt i början av en relation, tycker inte att det är något fjortisaktigt.

Varför skulle dom ha bråttom och ingen tid att förlora
    Bråttom behöver de inte ha, men det finns ingen anledning att inte föra relationen framåt. Då lär någon av dem tröttna. Dejtat har de ju gjort hela veckan.
    Jimmy har jobb och sin plats i livet, så snabbt går det inte att lämna allt och flytta, Han behöver veta om han kan sätta igång.

Men hon menade kanske inte som jag tolkade det.

Tror inte att det blir något med någon av killarna, håller med dig.
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-14 19:45:06 följande:
    Ändå ville han ha fler än tre tjejer hem till gården, märkligt av honom

Alexandra ville hem ganska tidigt då borde han ha förstått att hon inte var så intresserad. Han verkade inte begripa det
    Inte märkligt alls, han var pressad av TV4, kom ihåg att de tappade en bonde på Sundbyholm. Så han fick kompromissen att ta hem fem tjejer på villkor att han fortsatte i programmet.

Ja han ville inte förstå, han var så förälskad. Inte så van vid tjejer heller.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2023-12-14 19:36:24 följande:
    Ja Jens blev förälskad i Alexandras skönhet, men han kände inte henne då: Han hade väl kunnat säga till produktionen att han vill inte ha 5 st tjejer hem till sig när han redan var förälskad. Han har fört det andra tjejerna bakom ljuset gett dem hopp med kramar och pussar. Hur ska dessa tjejer känna för Jens som inte var den man det trodde? 

Nä han bör nog tänka ordentligt vad han gjort innan han ens försöker bli förälskad igen.
    Så himla snygg är hon inte, det var nog mer hennes tillmötesgående framtoning. 
  • Tecum

Micke valde rätt, det kan hålla. Mariette vann på upploppet men Jenny körde fult trick ända in i kaklet när hon försökte ge honom skuldkänslor, "för första gången i mitt liv..."

• Tecum
    Nandez skrev 2023-12-14 20:04:05 följande:
    Är det något man har gått ut med att Jens fick kompromissa

Jens får nog det svårt med tjejer
    TV4 behövde Jens då de stängde av den andre. Hela årets serie var hotad om han gått ut med att han redan valt Alexandra. Där för svalde de att de tu hade kontakt innan gården fast det var förbjudet.

Ja han får nog svårt med tjejer, ett sånt bakslag sitter i länge. Hoppas någon tjej som tittar tar kontakt, han är en bra kille och det är inget brott att vara ovan vid relationer.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2023-12-14 20:30:58 följande:
    Skrattande Ja så går det när man inte är ärlig från början.
    Du är taskig mot Jens, vad skulle han gjort?
  • Tecum

Tydlig skillnad mellan paren, Micke och Mariette talar om framtiden, Mimmi och Jimmy kommer ingenstans, ser ut som en kompisdejt.

• Tecum
    Jhannis skrev 2023-12-14 20:48:49 följande:
    Jag tror att när Jimmi åkte till Västkusten efter valet så insåg han att det är där han hör hemma. Det kommer inte bli nåt mellan Mimmi och Jimmi dom är för olika på sättet.
    Men det är ju Mimmi som är avvaktande!
  • Tecum

Mimmi är inte att lita på, så starka känslor och fyra dagar senare har allt dött. Hon är tydligen väldigt ombytlig och det är väl förklaringen till att hon är singel. Nu provar hon väl med Erik, undrar hur länge det håller...

• Tecum
    Nandez skrev 2023-12-14 21:07:43 följande:
    Tror inte hennes känslor var så starka. Jimmy är lika gammal han som Mimmi och singel så han är väl ombytlig han med i så fall
    Nej hon var inte så tänd som TV4 ville få oss att tro. Som jag skrev tidigare reagerade jag på det hon sa om att fortsätta dejta och ta det lugnt. Så säger man inte om man är förälskad i någon man umgåtts med en hel vecka innan.

Jimmy var iaf tydlig och konsekvent att han vill ha Mimmi. Även fast hon nobbade honom.

Frågan är om hon verkligen känner mer för Erik så det var därför hon dumpade Jimmy så snabbt? 
  • Tecum
    Jhannis skrev 2023-12-15 21:48:47 följande:
    Du skriver att Jimmie var konsekvent och ville ha Mimmie.....Hans ord när dem var på resan i västkusten fick mig och rysa. Han nämnde flera gånger att han inte får av Mimmie det han vill ha. Typ (jag får henne inte i säng) Tror han att det skulle hjälpa deras förhållande om dem ligger med varann????? Nej han är en "DON JUAN" och bör söka efter en tjej i hans drömmar.
    Men då hade ju Mimmi redan gjort slut! Hon ringde till Jimmy efter att han åkt hem från Öland och dumpade honom. Men hon ville att de skulle göra resan som kompisar men Jimmy ville ändå försöka reparera förhållandet "Om det så bara finns 1% chans..." Men Mimmi var sval och mest besvärad, han kom ingenstans. Det var det han menade med att han inte får det han vill av henne, alltså kärlek.

Han bodde hos Mimmi två dagar efter valet och då var allt bra. Garanterat hade de sex då.

Ibland undrar jag om vi ser på samma program...
  • Tecum
    molly50 skrev 2023-12-14 21:06:37 följande:
    Ja,men var det inte Erik som berättade för Jimmy när de kom tillbaka?
    Så uppfattade jag det,i alla fall. 

Nej,hon måste ju välja efter sitt hjärta.
    Om det sen inte fungerar så är det väl så.
    Nej det var Mimmi som berättade det för Jimmy när kamerorna hade stängts av. Han tog illa vid sig och hon fick trösta och förklara sig. De pratade halva natten och kom därför hem sent. Erik trodde de haft sex men fick sen trösta Jimmy som först då fattat att Mimmi hade känslor för två.

Det är inte lätt att välja rätt i en pressad situation, och offentligt dessutom. Men rent statistiskt är det ett dåligt tecken när bonden tvekar mellan två. Det brukar sluta med att det inte blir något. När en självklar favorit växer fram går det bättre.

Mimmi sa något om att hon valde Jimmy för att han lyssnade på henne. Underförstått gjorde inte Erik det på samma sätt. Han verkar vara typen som pekar med hela handen och förväntar sig att kvinnan ska följa. Stämmer också med hans svartsjuka, han vill styra.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2023-12-15 22:37:18 följande:
    Här håller jag inte med dig...Vart har det kommit fram att Mimmi och Jimmi har pratat hela natten. Vart har det kommit fram att Erik skulle ha trott att Mimmi och Jimmi skulle ha haft sex med varann????

Vart har det kommit fram att Mimmi sagt att Jimmie lyssnade bättre. Och vart har Erik pekat med hela handen. Ok att Erik var svartsjuk på Mimmis party, men Erik hade känslor som han trodde att Mimmi också hade.

Ja det är en pressad situation att ha kameramännen kring sig hela tiden, men det ska alla vara beredda på innan inspelning
    I programmet morgonen efter Mimmis och Jimmys dejt undrade Erik varför de kom hem så sent, tre på natten tydligen. Erik drog slutsatsen att de haft något intimt men Jimmy sa att Mimmi sagt att hon också hade känslor för Erik, att han tog illa vid sig och att de sen pratat halva natten och det därför blev så sent. Jimmy var ju ledsen och grät, Erik kramade honom.

Mimmi sa att Jimmy lyssnade bättre och SÅG henne. Hon sa inte direkt att Erik var sämre men det kan ju varit orsaken till att hon inte valde honom. Något avgjorde ju.
    Jag har inte sett Erik peka med hela handen men han gör det intrycket på mig.

Ja de är säkert beredda på kamerateam och folk överallt, men det är en annan sak när det verkligen händer. Svårt att sätta sig in i innan man varit där.
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-18 18:48:37 följande:
    Känner du Jimmy, du verkar veta mer än vad som visats eller sagts

Erik pekar med hela handen och förväntar sig att kvinnan ska följa, att han ska styra. Hur vet du det?
    Som sagt, titta på programmet igen så ser du att jag har rätt om Jimmy. Allt sägs där.

Han visste att han var dumpad innan träffen i Varberg men ville ta sista chansen att försöka få ihop det igen med Mimmi. Det var dömt att misslyckas men man förstår att han griper halmstrån. Jag tycker att det var fel av produktionen att "tvinga ihop" dem igen bara för att få ihop till program, det blir bara konstigt.

Vad gäller Erik är det som sagt mitt intryck av honom. inget jag vet. Precis som att du och J har intrycket av att Jimmy är en player...
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-18 19:40:09 följande:
    Tycker att du tolkar in mycket mer än vad som visas

Jag har väl inte uttryckligen sagt något om att Jimmy är en player
    Ännu en gång, jag tolkar inget om Jimmy, allt har sagts i programmet. Prova att ha på textningen nästa gång så missar ni inte så mycket.
    Dessutom har Jimmy fått mycket stöd på nätet, och Mimmi mycket skäll för att hon svängde så snabbt. Iofs orättvist, när känslorna inte finns där måste hon få säga det direkt.

Lika mycket eller lite "uttryckligen" som jag sagt om Erik.
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-18 20:52:53 följande:
    Du får gärna kalla mig du. Har Mimmi inte känslor för honom så har hon det inte. Att skälla på någon på grund av det är fel. Varför får Jimmy sympati, han visste ju hur det låg till
    Han fick väl sympati för att de tyckte att Mimmi bar sig illa åt. Sen vinklar TV4 det som de vill, "stackars Jimmy är så kär och kämpar för att Mimmi ska ändra sig"

Men som du säger, att låtsas känslor bara för att få ihop ett program är mycket värre än att riva plåstret direkt när det inte funkar längre.
  • Tecum

Som jag och Nandez anade blev det inget med Erik heller. Det brukar vara ett dåligt tecken när bonden har svårt att välja, ingen är liksom given utan bägge har något som skaver. Vet inte om det någonsin hänt i BSF att bonden blivit ihop med någon hen ratat tidigare? Jag vet att några försökte men det höll inte.
    Micke sa visserligen att han tvekade men det var nog mer att han gillade Jenny som person men insåg att Mariette var den bästa partnern i längden.

Jimmy hade svårt att ta att Mimmi dumpade honom så brutalt. Inte lätt för henne att svara på varför, hon drogs med av sammanhanget och slutdejten men när hon fick landa visade det sig att magkänslan hade fel. Men hon sa ju faktiskt att "jag vill inte vara elak" till kameran när Jimmy inte var närvarande. Man undrar vad som hände de två dagarna på gården efter valet? Var det sexet som inte funkade? 

Alltid kul att se "Vad hände sen", jag hade fullständigt glömt vilka som var med i fjol. Skönt att han som blev dumpad av alla hittat någon!

Man undrar hur många som inte hittat någon, som mår dåligt och kanske ångrar sitt deltagande? Men de får inte vara med, det är dålig reklam...

Svar på tråden Bonde söker fru 2023