• Anonym (V)

Tvätta handduk

Hur många gånger använder ni er handduk innan ni tvättat den?

Jag har länge använt en gång bara och tvättat. Har haft bakteriefobi. Men vill bli bättre på detta då det blir mycket tvätt.

Använder de flesta 3 gånger innan tvätt eller vad är det normala?

• Svar på tråden Tvätta handduk
  • Anonym (Badlakan)

Pratar vi stor handduk/badlakan som används efter dusch/bad, eller handduk till händerna?

• Anonym (V)
    Anonym (Badlakan) skrev 2023-10-04 20:00:19 följande:

Pratar vi stor handduk/badlakan som används efter dusch/bad, eller handduk till händerna?

Handduk efter dusch menar jag
  • Fliselisan

Ca 2 ggr/ v.
    Är alltid noga med att hänga upp så den ska torka ordentligt, men barnen är inte det.

• Anonym (Badlakan)
    Anonym (V) skrev 2023-10-04 20:00:58 följande:
    Handduk efter dusch menar jag
    Ok. Den byts efter 4/5 duschar. 
  • Anonym (Varje vecka)

Jag tvättar mina badlakan en gång i veckan. De hänger på en handdukstork och de torkar fort och håller sig fräscha. Den till kroppen använder jag alltså sju-åtta gånger och den till håret tre gånger innan de tvättas.
    Barnen slänger sina handdukar lite var som (undantaget då på handdukstork eller krokar som är tänkta för dem) och jag är nöjd om de kan använda samma handduk mer än en gång ...

• Anonym (4 pers)

Vi är 4 pers som använder samma handduk och jag byter ca varannan dag. Då tar jag gästernas handduk och hänger på vår krok. Så gästerna får också ny varannan dag. Med tre barn i huset har vi ofta nån på besök. Vill att dom alltid ska ha ren handduk även om jag ju inte vet om dom använder den. 

• Anonym (.)

1 gng i veckan blir väl lagom tänker jag kring att byta..
    Men byter desto oftare. så pass blir det i alla fall ett par stycken handdukar per tvättillfälle'

• Anonym (.)

..använder flera stycken handdukar åt gången, har flera igång samtidigt glömde jag att tillägga. En/flera på både Toa, dusch, köket och övrig handduk lite varstans. Och byter ofta mellan dom och tvättar dom minst 1 gång per vecka allihop. Knappt ens om jag använt dom eller inte.. dom bara följer med ner i tvättkorgen.

• Anonym (Bgbf)

Har också bacillskräck. Men jag byter en gång i veckan ungefär. Man är ju ren när man torkar sig. 

Svar på tråden Tvätta handduk