• Anonym (Vill ha ny)

Din favorit duschcreme/tvål/gel?

Jag är på jakt efter en ny tvål att använda i duschen. Alla förslag kommer att beaktas så berätta vilken som är din favorit vetja. Du kan även lägga till vilken du inte gillar om du känner för det.

• Svar på tråden Din favorit duschcreme/tvål/gel?
  • Anonym (Prisklass)

Billig variant Dove (i valfri doft). Huden känns fräsch, mjuk och doftar ok i några timmar.

Exklusivare tycker jag om Rituals, antingen shower foam eller duscholjan i kombination med bodyscrub. Jag gillar Ayurveda, doften håller i sig lite längre än ovanstående (typ ett dygn).

• Anonym (V)

Jag gillar typ alla från Barnängen, men även Niveas aloe vera duschkräm är väldigt härlig att duscha i. Ska vara krämigt och tjockt skum tycker jag. Vill man lyxa till det lite är Ida Wargs duschmousse riktigt trevlig också. 

• Anonym

Jag slutade med dyra tvålar och har börjat köpa tvål på stormarknaden.
    Jag har testat Barnängen och LdB, 200 ml. 
    Jag har har blivit positivt överraskad. Duger alldeles utmärkt

• Supporter

Eucerin. Finns på alla apotek. Brukar välja den parfymfria. Body lotion från samma märke.

• Anonym (Prisklass)
    Anonym skrev 2023-10-05 22:29:17 följande:

Jag slutade med dyra tvålar och har börjat köpa tvål på stormarknaden.
    Jag har testat Barnängen och LdB, 200 ml. 
    Jag har har blivit positivt överraskad. Duger alldeles utmärkt

LdB rekommenderar jag också! Finns dock inte så många olika på den affären jag bor närmast så därför blir det Dove oftast, men doftmässigt känns LdB mycket fräschare än Dove!
  • Anonym (Em)

Jag ääälskar Rituals! Har ayurveda på kvällen innan jag ska sova och m?gouna dagtid. Doftar underbar! 

• Anonym (MM)

Jag kör lite olika. Molton Brown är lite dyrare men väldigt dryg. Köper den bara på extrapris. Rituals gillar jag också. Organic soap (finns bl a på Lyko) är billigare men också riktigt bra.

• Anonym (MM)

Organic shop heter den, ingenting annat :)

• Hedda04
    Anonym (V) skrev 2023-10-05 22:26:03 följande:

Jag gillar typ alla från Barnängen, men även Niveas aloe vera duschkräm är väldigt härlig att duscha i. Ska vara krämigt och tjockt skum tycker jag. Vill man lyxa till det lite är Ida Wargs duschmousse riktigt trevlig också. 

Ida Wargs brukar jag köpa till dottern hon älskar dom
  • Anonym (mossa)
    Anonym (Vill ha ny) skrev 2023-10-05 21:03:48 följande:
    Din favorit duschcreme/tvål/gel?

Jag är på jakt efter en ny tvål att använda i duschen. Alla förslag kommer att beaktas så berätta vilken som är din favorit vetja. Du kan även lägga till vilken du inte gillar om du känner för det.

Min nya favorit är Moss&Noor. Särskilt efter träning om man eftersvettas eller på sommaren när det är varmt. Den är lite kylande och motverkar svettning och lukt över hela kroppen. Luktar ganska svagt, gott, men inte kraftigt. Så vill man lukta mer så får man ta nåt annat.
  • Blacknails86

Jag gillar Niveas shower oil. Huden blir så återfuktad så du kan skippa bodylotion efteråt.

• flygrl

Oftast Lux Soothe Vanilla & Ginger varvat med Lux Moisturise Chamomile & Jojoba Oil. Krämigt, drygt, ger härligt skum som doftar gott och bra pris på ÖoB. Fast ibland blir det Dove, Palmolive eller nåt annat som också är bra enligt mig. 😊

• Anonym (Vill ha ny)

Vad kul med så många förslag som jag aldrig ens har tittat på förut. Jag ska botanisera lite nästa gång jag är i affären.

Jag ser att jag inte är ensam om att gilla Ayurveda. Det är min favorit från Rituals. Sakura är också fin men lite för stark i doften för mig om jag har bodylotion också i samma men bara duschskummet går bra.

• Anonym

Är inte family fresh lite för vattniga ?

• Anonym (doft & känsla)

Jag avskyr vanliga tvålar och allting som luktar typiskt  "tvåligt" som Dove och Lux tex. Dessutom vill jag ha hudvårdande och lyxiga tvålar som  L´Occitane med naturliga oljor och underbara dofter. Tyvärr är dessa väldigt dyra så jag har letat efter likvärdiga lyxiga och vårdande duschtvålar och har funnit märket FAITH of Nature och Yves Rocher som har underbara tvålar till bra pris och med härligt fräscha dofter.

Svar på tråden Din favorit duschcreme/tvål/gel?