• Anonym (Jag)

Får panik av hans inredningssmak

Bor tillfälligt hos min pojkvän medan jag söker lägenhet i min hemstad. Tanken är att han ska flytta med sen, men ju mer vi pratar om det ju mer tvekar jag. Det är flera saker, men hans SMAK ger mig ärligt panik. Jag har sett så fram emot att få inreda i min egen stil, men ju mer han säger av vad han vill ha... alltså NEJ. Det är så fult det mesta av det.

Någon som varit i liknande sits? Vad gjorde ni? Jag älskar honom, men seriöst... hans smak tar bort mycket av glädjen med flytten.

• Svar på tråden Får panik av hans inredningssmak
  • Anonym (Kia)

Då får ni kompromissa. Ni kan ju bestämma att ni får några veto var tex. Du får ju stå ut med hans stil, han får ju stå ut med din.

Vad är det i hans stil du tycker är så illa, och vad gillar du? På något sätt går det kanske kombinera eller planera så att ni båda kan trivas.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Kia) skrev 2023-10-06 17:39:25 följande:

Då får ni kompromissa. Ni kan ju bestämma att ni får några veto var tex. Du får ju stå ut med hans stil, han får ju stå ut med din.

Vad är det i hans stil du tycker är så illa, och vad gillar du? På något sätt går det kanske kombinera eller planera så att ni båda kan trivas.

Det är det mesta, det är plågsamt fula saker och det går bara inte att kompromissa om mycket av det. Lägenheten skulle egentligen vara min, men sen började vi prata om att han skulle flytta med... men jag känner bara mer och mer att jag inte vill det. Han vill tex ha en jäkla colafrys, sån där stor där hela fronten är med coca cola... och i den andan är det. Han har inget sånt nu, så kunde verkligen inte ana det. Innan sa han att det var jag som skulle inreda, men helt plötsligt ska han ha massa sånt här...
  • Anonym (Brrr)
    Anonym (Jag) skrev 2023-10-06 17:43:47 följande:
    Det är det mesta, det är plågsamt fula saker och det går bara inte att kompromissa om mycket av det. Lägenheten skulle egentligen vara min, men sen började vi prata om att han skulle flytta med... men jag känner bara mer och mer att jag inte vill det. Han vill tex ha en jäkla colafrys, sån där stor där hela fronten är med coca cola... och i den andan är det. Han har inget sånt nu, så kunde verkligen inte ana det. Innan sa han att det var jag som skulle inreda, men helt plötsligt ska han ha massa sånt här...
    Kan ni inte kompromissa med en annan sorts kylgrej?
  • Virriga Vera
    Anonym (C) skrev 2023-10-06 17:35:56 följande:

Vad är problemet? det är ju trotts allt kvinnan som ska inreda. Eller du kanske skulle låta han få göra det? 

Är det? Jag gillar verkligen inte min mans smak, men vi är faktiskt två som bor här och då måste ju han också få tycka till.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Jag) skrev 2023-10-06 17:43:47 följande:
    Så han vill ha kitsch och tonårsliv och du vill ha vad jag antar är mer normal inredning. Nej du ts, han verkar inte redo för vuxenlivet och verkligen inte för att vara sambo. Skaffa lgh men bo där själv. Han borde nog låta bli att flytta med alls för ni två kan inte bo ihop på flera år till skulle jag tro.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-10-06 17:52:29 följande:
    Så han vill ha kitsch och tonårsliv och du vill ha vad jag antar är mer normal inredning. Nej du ts, han verkar inte redo för vuxenlivet och verkligen inte för att vara sambo. Skaffa lgh men bo där själv. Han borde nog låta bli att flytta med alls för ni två kan inte bo ihop på flera år till skulle jag tro.
    Vi är vuxna med råge båda två, men jag har aldrig bott ensam tidigare.
  • Anonym (Berutt)

Är han bestämd i sin smak då? En del har ju prylar o möbler som mest råkat hamna där, för de bryr sig inte egentligen. Läste om Colakylen dock? 

• Anonym (Kia)
    Anonym (Jag) skrev 2023-10-06 18:07:01 följande:
    Det bästa är kanske att förbli särbo?
  • Anonym (Stör_mig_på)

Stör mig på folk som bara ska ha vitt, vitt, vitt i sina bostäder, som min syrra t.ex.

Visst, det känns väl nytt och fräscht och så, men variation skadar inte.

• Anonym (Miss X)
    Anonym (Jag) skrev 2023-10-06 18:07:01 följande:
    Hur gammal är man när man, enligt dig,, är vuxen med råge?
Svar på tråden Får panik av hans inredningssmak