Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Min4åring längtar efter sin pappa

Det är ju svårt det där. En del av en vill vara ärlig och en annan del vet att ärlighet inte alltid är det bästa med små barn. Jag är också mamma till två små och varit i liknande situation som du. Jag gav också förklaringen att han jobbade tills jag tillslut fick berätta att mamma och pappa inte trivs så bra ihop just nu och att pappa jobbar mycket. Därför kan det bli svårt att träffas just nu. Det räckte för min äldsta. Sen fyllde vi dagarna med massor av kul, från att måla potatistryck till lera och baka. För oss löste det sig och vi blev en sammansatt familj igen, men förs öl att skippa djupa snack, skuldbeläggande och tala illa om varandra. Om han är öppen för det kanske telefonsamtal kan vara något. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-10-06 23:19:31 följande:

Ja jag vill inte skuldbelägga honom, FAST att jag verkligen vill de! Men man är mer mogen än så.. Ja jag ska kanske ?erbjuda? det som förslag tilll honom att den videosamtala? Men undrar egentlogen om det blt bättre för de snå :( Ska tänka på  de :)

Klart man vill det, men det är de egna mammakänslorna som talar. Man är arg och förbannad och ledsen och upprörd när man ser hur de beter sig och hur ledsna ocj undrandes de små är. Gör det dock inte. Det kommer inget bra ur det. När barnen blir äldre kommer de att se vilka deras föräldrar är, precis som vi själva gjort I takt med att vi växte upp. Testa! Videosamtal kan vara bra när dom saknar men när man vet att den andra inte engagerar sig för att ses. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (?) skrev 2023-10-06 23:50:47 följande:
    Tragiskskt 
    Utveckla
Svar på tråden Min4åring längtar efter sin pappa