Anonym (K) skrev 2023-10-08 10:14:21 följande:
Ja du är nog som de flesta kvinnor; starkare än vi själva tror! Ibland undrar man hur sjutton man orkat med vissa perioder. Svaret? För att man var tvungen.
Helt klart hans förlust, couldn't care less. Synd för barnen så klart, men så länge de har andra vettiga manliga förebilder väldigt nära så kan det uppväga för mycket.
Precis, prata inte illa om honom inför dem. De kommer bara må sämre då och sanningen lär krypa sig på dem så småningom ändå när de blir äldre och inser att "hmm, pappa har faktiskt aldrig brytt sig egentligen....". Kan bli väldigt ledsamt då, men med en stark trygghet hos dig kommer de klara sig rätt bra ändå, särskilt om det som sagt finns andra bra män omkring dem.
Ja vissa runt mig säger åt mig att det är väl bara att säga åt honom att ta barnen så du får avlastning!
Men jag kommer aldrig göra det, han ska själv vilja ha barnen, kommer aldrig tvinga honom.
Det är extremt jobbigt ensam med dem och att få hela vardagen att gå runt! Men som du skriver jag har inget annat val och jag vet att jag kommer klara detta med bravur :)
Har begärt underhåll nu ifrån fk.. Skickade ett meddelande till honom och undrade hur han tänkte med barnen och deras relation, önskade att han kunde hjälpa till ekonomiskt så jag har mer möjlighet att hitta på sake med dem om han väljer att inte finnas här för dem? Fick inget svar. Så då blev de enkelt val för mig att söka via fk?