Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Min4åring längtar efter sin pappa

Anonym (Ledsen) skrev 2023-10-06 22:25:52 följande:
    Men så fort det blir skit mellan oss så struntar han även i barnen?
    Det första du ska göra är att dumpa honom för gott! Sedan ska du så klart inte ljuga för barnen men du kan ju inte vara ärlig heller, så säg något som ändå är sant, något som att du faktiskt inte riktigt vet varför han inte har kontakt med dem men att du finns där för dem ändå.
  • Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-10-07 22:59:36 följande:
    Har dumpat honom DELUXE! Han fick 3 År extra av mitt liv som JAG slängde bort. 
    Bra Skål Nästa steg (svårare!) är att försöka skita i att han beter sig som en idiot. Var den bästa mamman du kan vara. Mer än så kan man inte göra. Försök att inte ha några som helst förväntningar på hur han ska bete sig så kan du bara bli glatt överraskad om det någonsin skulle hända något positivt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-10-08 09:36:55 följande:

Men AMEN på det. :) 

Har egentligen varit ensam sen minstingen kom. Klarade jag nyfödd och 1 åringen så kommer jag klara detta galant?
    Är faktiskt hans förlust att han inte vill vara med barnen.. Kanske hittar en bättre ?pappa? till dem framöver 

Men lovar mig själv att jag ska inte slänga skit på honom till barnen, karln har problem och det är väl ?synd? om honom egentlige. 

Ja du är nog som de flesta kvinnor; starkare än vi själva tror! Ibland undrar man hur sjutton man orkat med vissa perioder. Svaret? För att man var tvungen.

Helt klart hans förlust, couldn't care less. Synd för barnen så klart, men så länge de har andra vettiga manliga förebilder väldigt nära så kan det uppväga för mycket.

Precis, prata inte illa om honom inför dem. De kommer bara må sämre då och sanningen lär krypa sig på dem så småningom ändå när de blir äldre och inser att "hmm, pappa har faktiskt aldrig brytt sig egentligen....". Kan bli väldigt ledsamt då, men med en stark trygghet hos dig kommer de klara sig rätt bra ändå, särskilt om det som sagt finns andra bra män omkring dem.
  • Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-10-08 15:09:27 följande:
    Tro mig, jag har försökt allt! Jag har blundat för hans sätt att vara mot oss för att jag så gärna vill att vi ska ha det bra.
    Men att få det bra med en person som är så egocentrisk lagd det funkar inte? Mitt tålamod har lämnat mig nu! 
    Du behöver inte anstränga dig för att få saker att kännas bra mellan er. Bete dig bara neutralt så blir det bäst så, du kommer att må bättre när du slutar lägga energi på fel ställe.
  • Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-10-08 15:16:48 följande:
    Ja vissa runt mig säger åt mig att det är väl bara att säga åt honom att ta barnen så du får avlastning!
    Men jag kommer aldrig göra det, han ska själv vilja ha barnen, kommer aldrig tvinga honom.

Det är extremt jobbigt ensam med dem och att få hela vardagen att gå runt! Men som du skriver jag har inget annat val och jag vet att jag kommer klara detta med bravur :)

Har begärt underhåll nu ifrån fk.. Skickade ett meddelande till honom och undrade hur han tänkte med barnen och deras relation, önskade att han kunde hjälpa till ekonomiskt så jag har mer möjlighet att hitta på sake med dem om han väljer att inte finnas här för dem? Fick inget svar. Så då blev de enkelt val för mig att söka via fk? 
    Nej, och det blir inte bra för barnen heller om han känner sig tvingad. Det kan gå ut över umgänget om man säger så. Då är det bättre att han inser själv om han vill ha dem eller inte, då kan ni diskutera vilken dag som blir lämplig (för mer lär det ju inte vara i början ändå).

Jättebra att du kontaktat FK! Tänk på att du även har rätt att få en del pengar retroaktivt där, upp till tre år! Så det blir mycket pengar det, och jag tycker du ska göra det. Inte mer än rätt med tanke på att det är gemensamma barn. Du måste dock gå genom domstol för att få de pengarna så lämna in en stämningsansökan dit.

www.familjensjurist.se/fraga-juristen/familj--barn/skyldighet-att-betala-retroaktivt-underhallsbidrag/
Svar på tråden Min4åring längtar efter sin pappa