Anonym (DS) skrev 2023-10-08 00:51:15 följande:
Jo, jag har läst där. Är inte intresserad av att köpa någon maskin, men undrar om det finns de som säljer här i Sverige som faktiskt står för produkten och sättet de säljs på eller om de bara hoppas på att kunna bli rika (vilket ju typ propsas på) genom att ?lura? på andra att köpa?
skulle vara intressant att höra en försäljares tanke på riktig, som anonym, utanför deras ?sekt?.
Jag har en kompis som säljer den. Jag tror att hon faktiskt tror på produkten och tror att den ger vad den säger att den gör. Men egentligen lite svårt att avgöra eftersom nästan allt till slut blir nåt slags propaganda och det går knappt att skilja ut vad som är hon själv och vad som är marknadsföring.
Hon är även involverad i andra liknande saker och säljer nåt slags samtal och retreats som kostar pengar men som verkar ganska luddiga i vad man får för pengen. I bästa fall en trevlig fika med umgänge, i värsta fall kanske man trillar in på hennes säljarlista.
Det blir svårare och svårare att umgås med henne, har henne numera mest på Facebook och där lägger hon ut allehanda bullshit om hur hennes liv är så underbart nu med levande vatten och en massa annat tveksamt.