• Anonym (Dns)

Du som har varit singel länge

Är du för kräsen och borde sänka dina krav? Skriv om du är man eller kvinna, om du nätdejtar eller får kontakt med dejter irl, och hur länge du varit singel.

• Svar på tråden Du som har varit singel länge
  • Anonym (Kvinna)

Är kvinna, 42 år, har varit singel i 6 år och har valt att vara singel. Blivit så utnyttjad i tidigare relationer att jag aldrig mer vill ha en relation. Möjligen kan jag tänka mig att vara särbo men jag letar inte aktivt det minsta. Trivs med att vara singel.

• Anonym (Dns)

Såhär skrev en som kallar sig Emma till mig: 

Jag tänker TS om du är i 50-årsåldern och svårt att hitta någon, att du kanske försöker med kvinnor som du inte har en chans på? Går du bara på yngre eller snygga kvinnor så kommer du få nobben. Kvinnor får tusentals meddelanden på dejtingsajter. Du hamnar långt ner i deras lista liksom. Om bara en svarat dig, testa att skriva till andra typer av kvinnor?
    Kanske någon lite äldre, typ 55-60år eller någon med övervikt eller liknande?
    Set gäller nog för dig om du vill ha svar, att skriva till kvinnor som kanske inte så många andra män skriver till. Lycka till.

• Anonym (Dns)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-10-10 10:43:32 följande:

Är kvinna, 42 år, har varit singel i 6 år och har valt att vara singel. Blivit så utnyttjad i tidigare relationer att jag aldrig mer vill ha en relation. Möjligen kan jag tänka mig att vara särbo men jag letar inte aktivt det minsta. Trivs med att vara singel.

Jag menar de som söker och vill träffa någon.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Dns) skrev 2023-10-10 10:44:01 följande:

Såhär skrev en som kallar sig Emma till mig: 

Jag tänker TS om du är i 50-årsåldern och svårt att hitta någon, att du kanske försöker med kvinnor som du inte har en chans på? Går du bara på yngre eller snygga kvinnor så kommer du få nobben. Kvinnor får tusentals meddelanden på dejtingsajter. Du hamnar långt ner i deras lista liksom. Om bara en svarat dig, testa att skriva till andra typer av kvinnor?
    Kanske någon lite äldre, typ 55-60år eller någon med övervikt eller liknande?
    Set gäller nog för dig om du vill ha svar, att skriva till kvinnor som kanske inte så många andra män skriver till. Lycka till.

Ok, så Emma tyckte så. Vad ska vi tycka eller tänka om det? Vad har det med att göra hur länge vi varit singlar?
  • Anonym (Dns)
    Anonym (Wtf) skrev 2023-10-10 11:13:17 följande:
    Ok, så Emma tyckte så. Vad ska vi tycka eller tänka om det? Vad har det med att göra hur länge vi varit singlar?
    Det väcker vissa frågor. Hur vet man vilka man har chans på? Hur vet man vilka kvinnor som inte är populära bland män?
  • Anonym (Dns)
    Anonym (Dns) skrev 2023-10-10 11:18:45 följande:
    Det väcker vissa frågor. Hur vet man vilka man har chans på? Hur vet man vilka kvinnor som inte är populära bland män?
    Ska man sänka kraven, välja de man inte vill träffa?
  • Anonym (Kvinna)
    Chans till relation eller chans till sex? Det är helt olika kriterier som gäller.
  • Anonym (?)
    Anonym (Dns) skrev 2023-10-10 10:37:32 följande:
    Du som har varit singel länge

Är du för kräsen och borde sänka dina krav? Skriv om du är man eller kvinna, om du nätdejtar eller får kontakt med dejter irl, och hur länge du varit singel.

6 år. Även om jag söker något och träffar rätt många, blir mest kort tillfälliga relationer, är jag extremt kräsen med vem jag tänker inleda en lång seriös relation med.

• Anonym (Cynisk)

Jag har väldigt höga standarder för vem jag väljer att bli seriös med. Jag trivs dessutom med mitt singeliv och inser att mina relationer tenderar att enbart bli något tillfälligt kul. Jag är periodvis på Tinder och andra dejtingsidor dock. Då får man ju försöka att verka seriös men jag har acepterat attt livet inte kommer att innefatta mer än tillfälliga saker. 

• Pixxel

Man i mittersta 30-års åldern och varit singel hela livet. Har inte nätdejtat på många år då det inte gett något men på senare tid så har jag börjat inse att det är jag som är för kräsen och samtidigt har jag bott ensam i 15 år så jag har blivit van med det.

• Anonym (Jag)

Kvinna, vägrar sänka mina krav. Jag har helt normal standard som jag förväntar mig, både till utseende, personlighet och umgänge ihop, så det finns ingen anledning att nöja sig med någon som är oattraktiv eller har deal breakers. Varför ska jag välja någon från botten av andrasorteringen bara för att vara i en relation?

• Anonym (Jag)

Jag nätdejtar främst och har varit singel i ca ett och ett halvt år nu.

• Anonym (Dns)
    Anonym (Jag) skrev 2023-10-10 15:57:29 följande:

Kvinna, vägrar sänka mina krav. Jag har helt normal standard som jag förväntar mig, både till utseende, personlighet och umgänge ihop, så det finns ingen anledning att nöja sig med någon som är oattraktiv eller har deal breakers. Varför ska jag välja någon från botten av andrasorteringen bara för att vara i en relation?

Bra svar. Jag vill inte heller ha nån som jag inte vill ha. Varför skulle man vilja det?
  • Anonym (ville)
    Du kan inte på något sätt räkna ut vilka kvinnor som skulle vara mer populära? Kan inte se vilka som är snygga?
  • Anonym (Dns)
    Anonym (ville) skrev 2023-10-10 16:20:08 följande:
    Du kan inte på något sätt räkna ut vilka kvinnor som skulle vara mer populära? Kan inte se vilka som är snygga?
    Smaken är som baken. Jag har stött på kvinnor som var snyggare än mig. Alla jag stött på var snyggare. Jag bryr mig inte om nån kanske är populär eller inte. Jag visste inte innan vilka jag hade chans på, men jag stötte på dom ändå.
  • Anonym (ville)
    Anonym (Dns) skrev 2023-10-10 16:23:40 följande:
    Smaken är som baken. Jag har stött på kvinnor som var snyggare än mig. Alla jag stött på var snyggare. Jag bryr mig inte om nån kanske är populär eller inte. Jag visste inte innan vilka jag hade chans på, men jag stötte på dom ändå.
    Smaken är som baken, men att det finns vissa kriterier för snygghet som de flesta tycker är attraktiva kan vi inte bortse från. Om du bara stött på snyggare, så kanske du har problemet där?
Svar på tråden Du som har varit singel länge