Vem bäddar sängen varje dag?
...och varför?
...och varför?
Jag bäddar (men inte med överkast) varje morgon för att jag tycker det ser prydligar ut. Man vet ju aldrig när man få oväntat besök
Bäddar i princip aldrig.
Brukar inte heller få oväntat besök i sängkammarn
här bäddas det inte, jag är såååå lat Men om vi ska ha gäster (ej nära vänner) så bäddar vi.
Jag brukar slänga på överkastet om katten är inne, OM han skulle hoppa upp och lägga sig i vår säng!
Här har du en som bäddar varje dag med överkast och allt! Jag är inte någon som helst pedant men blir rent deppig och ilsk när det är obäddat och trist: vårt sovrum ligger i fil med vardagsrummet och syns alltså tydligt och väl. Men de dagar maken är hemma med bebben är det så klart han som bäddar
Vi bäddar varje dag, alla sängar. Ser mysigare ut att krypa ner i en tjusigt bäddad säng
Tillififf: Det får jag men mest av nyfikna barn och efterföljande föräldrar
Jo jag vet att man kan stänga dörren men då blir det så mörkt och tråkigt i rummet utanför...
Jag brukar lägga tillrätta kuddar och täcken men har aldrig överkast (äger inget)
Eftersom lilleman ligger på sängen ibland är det bättre att han kräks på täcket än på madrassen (om han kräks vill säga)
Innan jag fick barn "tvingade" min man mig att bädda sängen varje dag (jag började jobba 2h senare än honom)
Men nu sen jag fick barn har jag återgått till mina gamla vanor och bäddar bara när jag orkar eller har möjlighet.
Är svårt med en liten på armen och sen blir det inte av...
Dessutom överlever kvalstren bättre i en bäddad säng! Det tror jag stenhårt på!!
Min mormor och morfar hängde alltid upp sina täcken över dörren under dagen så var de liksom vädrade och fräscha på kvällen!
KAnske vore ngt, men de hade bara sovrum på övervåningen...
Ingen av oss. Bäddar bara om det ska komma folk som kanske skulle kika in i sovrummet, eller om jag vill ligga därinne dagtid och kolla tv.