• ElviraSofia

Extraslag

Hej!
    Jag känner mig så nere. Jag har så mycket extraslag. De påverkar mig väldigt mycket. Känner de upp i halsen, känns som volter i bröstet och de ger en sådan ångest.

Jag har perioder som är helt okej, där jag bara känner av ett tiotal per dag men dagar som idag är hemska, när jag redan på morgonen känner av dem vet jag att detta blir en "dålig hjärtdag". Jag försöker anteckna när jag mår ok och inte ok i hjärtat och jag kan se en liten koppling till ägglossning och perioden innan mens. Någon annan som känner som jag?
    Finns det sätt att inte få östrogen och progrestron att bli så höga så inte dessa perioder kommer? ( om de nu beror på detta).

• Svar på tråden Extraslag
  • Anonym (Emma)

Jag hade också massor med extraslag som gjorde att jag mådde pest. VId läkarbesök konstaterades att jag hade väldigt högt blodtryck. När jag började äta medicin kändes det som jag svävade på moln och hade aldrig känt mig så lugn.

Hoppas du hittar din lösning på problemet.

• ElviraSofia

Hej,
    Vad glädjande att läsa att du blev av med dina extraslag. Hur många hade du och hur länge innan du blev hjälpt av medicinen? Vad heter medicinen du fick?❤️

• Anonym (Emma)

Extraslagen var olika varje dag men var många, de värsta var när man kände dem i hela kroppen. Alla människor har det men de flesta känner inte av dem. Medicinen hjälpte direkt, samma dag. Vad den hette minns jag inte men det var en Beta-blockerare.

• LilxVixen

Jag har typ samma problem som du. Va anbelangar den hormonella biten vet jag inte, kanske evt att p-piller kan hjälpa. Dock började jag äta magnesium. Mina e från great earth. Å de hjälpte mig enormt. för mig e stress en stor skurk som orsakat massor av hälso problem, å stress orsakar oxidation stress, som i sin tur kan orsaka magnesium brist. Å de kan ofta orsaka tex dubbelslag. Ja har hittat mönster i mina. för mkt fet å tung mat , stress, mensen e på väg, dålig sömn. Hoppas du kan hitta lösningar som hjälper dig. 
    /Kram

Svar på tråden Extraslag