VAB
TS det ÄR ju du som har flyttat.
Det är inte mammans fel att du inte kan få jobb närmare där barnet har rotat sig.
Sen kan man klart inte ligga och köra 40 mil för att vabba varannan dag, jag tycker i så fall mer att man ska se till att det blir lika antal dagar på årsbasis.
Så har jag gjort med min man fast vi bott i samma hushåll. Den som det passat minst illa för på jobbet har fått ta en hel vabperiod ibland. Kunde vi så delade vi även inom perioden.
Ta ett samarbetssamtal och lägg fram din linje på ett rimligt hyggligt sätt.
Det är en ekonomisk smäll att ha barn, och det är oftast kvinnan som har minst råd med det efter en splitt. Det betyder absolut inte att du ska ge efter för alla hennes idéer, men oftast går ju pappan plus redan som det är, då det är vanligt att mammor ser behov fortare och köper mer av det som barnet behöver under uppväxten.
Min pappa köpte t.ex. aldrig ett klädesplagg till mig på 15 år, eller betalade en aktivitet, och gnällde ändå om underhållsbidraget. Men du är kanske en modern pappa som redan har köpt vinterkläder, vantar och gummistövlar åt ditt barn och är först med att anmäla det till simskolan eller knattelaget, det vet jag klart inte.