• Anonym (Dejtar)

Dejta samtidigt som man har tonårsbarn.

Är det ok att sova borta ett par nätter i veckan hos den man dejtar om man har ett barn på 15år hemma? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Dejta samtidigt som man har tonårsbarn.
  • Anonym (...)
    Anonym (Dejtar) skrev 2023-10-12 18:44:38 följande:

Är det ok att sova borta ett par nätter i veckan hos den man dejtar om man har ett barn på 15år hemma? Vad tycker ni?

Nej, generell säger jag nej. Sedan kan väl vissa barn vara mer mogna och tycka det är kul att sköta sig själva lite. 
  • Anonym (Igen)

Nej, se en tidigare tråd
  • Anonym (...)

Sedan är det så att det är kvinnan du dejtar som bestämmer över sig själv. Spelar ingen roll vad andra eventuellt svarar här. Hon tar ansvar för sitt barn, oavsett om det är 15 år. 
  • Anonym (Dejtar)

Men HUR ska man ens kunna dejta då om man har tonårsbarn?????

• Anonym (Hej)

Beror väl på 15- åringen. 
    Jag hade kunnat sova själv hemma så länge jag hade någon att ringa om det skulle vara något. Men min syster skulle inte 

Vad säger/känner 15 åringen

• Anonym (Skumtomte)

Ja, om barnet inte är autistiskt och behöver tillsyn så kan man det.

Anonym (Dejtar) skrev 2023-10-12 20:28:18 följande:

Men HUR ska man ens kunna dejta då om man har tonårsbarn?????

Precis som när man har småbarn. Det går alldeles utmärkt. Om man har en kille som inte har aggressionsproblem förstås. Då kan killen sova över hos en då och då, man kan till och med flytta ihop.
Svar på tråden Dejta samtidigt som man har tonårsbarn.