Inlägg från: Anonym (Clean) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Clean)

Ute med rökning

Finns det verkligen nån under 40 år som röker idag? 60, 70 och 80 åringar kan man se röka, men de började ju röka för så längesen då man inte visste om riskerna. Med tanke på att man idag vet hur farligt det är att röka så blir jag alltid förvånad om jag ser nån yngre göra det. Det är riktigt ute att röka idag, tack och lov.  

• Svar på tråden Ute med rökning
  • Anonym (Clean)
    Anonym (ff) skrev 2023-10-13 22:34:58 följande:

De vejpar.

Jo, inte lika farligt för lungorna som vanligt rökning, dock väldigt beroendeframkallande. Sen snusar fler idag. Hellre snus än rökning om man nu måste hålla på med nåt. Om 10-20 år kommer nog rökning nästan vara helt utplånat.
  • Anonym (Clean)
    Anonym (Snuffy) skrev 2023-10-14 01:01:39 följande:
    Ja det är jättevanligt men jag vet en hel del kvinnor som faktiskt snusar vanligt också. Känns som att det inte alls var vanligt för 20 år sedan
    Finns det säkert men det vita snuset har ökat otroligt medan rökningen har gått ner. Rökning hos yngre ses nog som nåt förlegat och man anses mer udda om man röker idag än när man själv var tonåring i mitten av 2000-talet. Då var rökning mer accepterat och inte lika mycket underklass eller ute som idag.
  • Anonym (Clean)
    RaYzLeR skrev 2023-10-14 00:36:57 följande:
    Jo, det gör man väl? När jag rökte så rökte jag på olika platser. Även där man inte fick röka.
    Varför rökte du där man inte fick? Respektlöst eller nonchalant. 
  • Anonym (Clean)
    Anonym (Smoker) skrev 2023-10-14 09:57:37 följande:
    Det ser fortfarande extremt osexigt ut med tjejer som snusar - oavsett typ av snus.
    Är det mini så kan jag säga att det inte ens syns under läppen på tjejen. Men det är verkligen inte sexigt med män som snusar heller.
Svar på tråden Ute med rökning