Inlägg från: Anonym (Snuffy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snuffy)

Ute med rökning

Snuset har ju rekordökat sedan mitten av 90-talet. Typ ALLA snusar känns det som. När jag var liten på åttotalet var det fortfarande mycket lössnus och att snusa va fortfarande lite av en gubbgrej.

Jag tycker att det känns som att det blivit mycket mer accepterat och normalt för kvinnor att snusa bara senaste tio tolv åren på ett ungefär. Men jag kan ha fel?

• Anonym (Snuffy)
    RaYzLeR skrev 2023-10-14 00:59:42 följande:
    Kvinnor snusar vitt tobaksfri snus.
    Ja det är jättevanligt men jag vet en hel del kvinnor som faktiskt snusar vanligt också. Känns som att det inte alls var vanligt för 20 år sedan
  • Anonym (Snuffy)
    Anonym (Clean) skrev 2023-10-13 22:30:32 följande:
    Ute med rökning

Finns det verkligen nån under 40 år som röker idag? 60, 70 och 80 åringar kan man se röka, men de började ju röka för så längesen då man inte visste om riskerna. Med tanke på att man idag vet hur farligt det är att röka så blir jag alltid förvånad om jag ser nån yngre göra det. Det är riktigt ute att röka idag, tack och lov.  

Ja rökning ä inte alls inne längre bland yngre.
  • Anonym (Snuffy)
    Anonym (Hm) skrev 2023-10-13 23:47:31 följande:

Det är inte ofta man ser rökare.

Tycker man ser det ganska ofta ändå.
    Men ja det har ju minskat jättemycke.

Jätte mycket invandrargubbar runt där jag bor som röker.
  • Anonym (Snuffy)
    Anonym (Clean) skrev 2023-10-14 08:09:47 följande:
    Finns det säkert men det vita snuset har ökat otroligt medan rökningen har gått ner. Rökning hos yngre ses nog som nåt förlegat och man anses mer udda om man röker idag än när man själv var tonåring i mitten av 2000-talet. Då var rökning mer accepterat och inte lika mycket underklass eller ute som idag.
    Ungefär exakt det jag skrev.
  • Anonym (Snuffy)
    Anonym (väldigt oaccepterat med lössnus) skrev 2023-10-14 08:31:45 följande:
    Det är fortfarande väldigt tabu att snusa för kvinnor. Man skall ha fjolliga påsar bara, det är ok, men inte lössnus. Det är tabu tyvärr.

Jag har fjolliga påsar på jobbet och i sällskap men är jag själv snusar jag Grov Lös. Får sådana blickar och även fått höra att bara lesbiska snusar lössnus så måste dölja det :( är inte lesbisk, det har 0 och intet att göra med läggning det är helt enkelt godare bara.

Blir så sjukt avundsjuk på killar som bara kan plocka fram dosan och baka en prilla var som helst. Inte bara hemma.
    Ja så är det säkert men jag känner flera kvinnor som snusa. Ej lössnus då men vanlig General portion osv
  • Anonym (Snuffy)

Det är inget som man höjer på ögonbrynen över på samma sätt som kanske för 25 år sedan när snusa var mer en byggjobbargrej. Okej nu överdriver jag kanske något men ni fattar

Svar på tråden Ute med rökning